Projekt ustawy o dochodach JST trafił do uzgodnień i Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu



Projekt ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, który zakłada wprowadzenie zmian w zakresie dochodów JST z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz podatku dochodowym od osób prawnych (CIT), a także oparcie dochodów JST na dochodach własnych, trafił do uzgodnień międzyresortowych i do Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu.

Uzgodnienia międzyresortowe mają potrwać do 26 lipca br.

Projektowana regulacja, która miałaby wejść w życie w 2025 r., zakłada że dochody samorządów z tytułu PIT i CIT liczone miałyby być jako procent od dochodów podatników danego podatku z terenu danej JST (obecnie dochód samorządów z tytułu PIT i CIT naliczany jest od podatku należnego danej JST).

Zaproponowano, aby wysokość udziału w  podatku PIT wynosiła dla:

– gminy 7,0%,

– miasta na prawach powiatu 8,6%,

– powiatu 2,0%,

– województwa 0,35%.

Natomiast wysokość udziału w podatku CIT dla:

– gminy 1,6%,

– miasta na prawach powiatu 2,2%,

– powiatu 1,7%,

– województwa 2,3%.

Co do zasady byłby to dochód podatników z ostatniego najbardziej aktualnego roku, za który dane o dochodach podatników są dostępne. Jednocześnie dochód podatników PIT/CIT byłby waloryzowany do warunków roku budżetowego.

Zaproponowano także rozszerzenie obecnego katalogu dochodów z PIT, w których samorządy terytorialne partycypują, także o podatek PIT pobierany w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Dochody z ryczałtu, z uwagi na to, że ryczałtowcy nie wykazują kosztów, zostałyby ustalone jako procent przychodów ryczałtowych odpowiadający procentowi jaki stanowią – w relacji do przychodów – dochody ze skali podatkowej, czy podatku liniowego w części działalności gospodarczej.

Projekt zakłada oparcie dochodów JST na dochodach własnych. Zgodnie z projektowanymi przepisami kwota rocznego dochodu JST z tytułu udziału w podatku PIT ustalana będzie jako iloczyn dochodów podatników podatku PIT zamieszkałych na obszarze danej JST i udziału w podatku PIT (tj. dla gmin 7,0%, miast na prawach powiatu 8,6%, powiatów 2,0%, województw 0,35%). Do wyliczeń będą wykorzystywane najbardziej aktualne dane, które są dostępne, czyli za rok poprzedzający rok budżetowy o dwa lata. Analogiczne podejście proponuje się dla ustalania kwoty rocznego dochodu JST z tytułu udziału w podatku CIT.

Jak podaje MF dochody z tytułu udziałów w podatkach PIT i CIT, wyliczone na rok 2025 na podstawie proponowanych rozwiązań będą wyższe od dochodów z tych tytułów, wyliczonych na podstawie dotychczasowych przepisów, łącznie dla wszystkich JST o 92,8 mld zł, tj.  o prawie 85,4%.

W projektowanej ustawie wprowadzona mają zostać wprowadzone kategorie potrzeb JST. Mają to być:

– potrzeby wyrównawcze

– potrzeby oświatowe

– potrzeby rozwojowe

– potrzeby ekologiczne

– potrzeby uzupełniające.

Potrzeby finansowe finansowane byłyby dochodami własnymi (podwyższonymi – w stosunku do obecnych przepisów – dochodami z tytułu udziału w podatkach PIT i CIT). W przypadku zaś JST, w których podwyższone dochody z tytułu udziału w PIT i CIT byłyby mniejsze niż naliczone dla danej jednostki potrzeby finansowe, taka jednostka otrzymywałby również subwencje ogólną z budżetu państwa.

Projekt zakłada wprowadzenie korekty zamożności. Ma być liczona zarówno na podstawie dochodów podatkowych, jaki i subwencji ogólnej. Przyjęto jednolite parametry dla wszystkich kategorii JST. W przypadku gdy wskaźnik zamożności danej JST jest większy od 120% wskaźnika zamożności danej kategorii JST, to korekta z tytułu zamożności wynosić będzie 50% nadwyżki wskaźnika zamożności danej JST ponad 120% wskaźnika zamożności danej kategorii JST.

JST, którym naliczona została korekta z tytułu zamożności, nie będą dokonywały wpłat do budżetu państwa, czyli nie będą dokonywać wydatków ze swoich budżetów. Korekta ta dokonywana będzie poprzez obniżenie kwoty dochodów z tytułu udziału w podatku PIT i CIT.

Projekt zakłada także wydzielenie miast na prawach powiatu. Wydzielenie obejmie wszystkie elementy systemu dochodów samorządu terytorialnego, zarówno w zakresie udziału w PIT i CIT, jak i ustalania potrzeb finansowych.

Projektowana ustawa wprowadza również rezerwę uzupełniającą dochody JST na poziomie 1% kwoty potrzeb finansowych dla wszystkich samorządów. Środki mają trafiać na dofinansowanie zadań o szczególnie ważnym dla samorządu terytorialnego znaczeniu społecznym lub gospodarczym.

Źródło: ISBnews

Artykuł Projekt ustawy o dochodach JST trafił do uzgodnień i Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Premia za kontrolę w Polsce spadła do poziomu 13,6% w latach 2019-2023



Poziom premii za kontrolę, czyli uzyskanie większościowego pakietu akcji w ramach wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) wyniósł średnio 13,6% w latach 2019-2023, wynika z raportu KPMG w Polsce. W stosunku do poprzedniego badania obejmującego okres 2018-2022 premia za kontrolę zanotowała spadek o 1,3 pkt proc., powracając do poziomu sprzed 3 lat, który obejmował okres 2016-2020.

Najnowsza analiza KPMG objęła 133 wezwania do sprzedaży akcji spółek notowanych na GPW w latach 2019-2023, z których 122 zakończyły się sukcesem tj. wzywający zakupił przynajmniej część akcji objętych wezwaniem. W 37 przypadkach (tj. 30% z wezwań zakończonych sukcesem) inwestorzy nabyli kontrolny pakiet akcji w przejmowanym podmiocie. Średnia wartość udanego wezwania zakończonego przejęciem kontroli nad spółką wyniosła 830 mln zł, a średnia premia za kontrolę została oszacowana na poziomie 13,6%, zaznaczono w materiale.

„Nasza analiza pokazuje, że aktywność na rynku wezwań w Polsce w ostatnich latach uległa zmniejszeniu, a premia za kontrolę w 2023 roku była zauważalnie niższa w porównaniu z wcześniejszymi latami. Inwestorzy coraz częściej decydują się na wezwanie z zamiarem wycofania akcji z obrotu giełdowego, co w przypadku powodzenia zmniejsza liczbę spółek notowanych na warszawskim parkiecie” – powiedział partner w dziale Deal Advisory, szef zespołu wycen w Europie Środkowo-Wschodniej w KPMG w Polsce Tomasz Wiśniewski, cytowany w komunikacie.

„Premie na GPW są obecnie istotnie niższe niż na wiodących giełdach światowych takich jak LSE, NYSE czy NASDAQ, gdzie wynoszą około 30%” – dodał.

Spadek premii za kontrolę może wskazywać, że inwestorzy bardziej skrupulatnie analizują potencjalne korzyści z przejęcia spółki i nie chcą przepłacać za synergie, które będzie trudniej zrealizować, ocenił partner associate w dziale Deal Advisory, szef zespołu wycen w KPMG w Polsce Tomasz Regulski.

Źródło: ISBnews

Artykuł Premia za kontrolę w Polsce spadła do poziomu 13,6% w latach 2019-2023 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Poczta Polska uruchomiła nowy sklep internetowy z różnorodnym asortymentem



Poczta Polska uruchomiła nowy sklep internetowy pod adresem sklep.poczta-polska.pl. W ofercie sklepu znajduje się kilka tysięcy produktów z różnych kategorii, podała Poczta.

„Dotychczas Poczta Polska prowadziła dwa sklepy internetowe: sklep filatelistyczny i sklep z artykułami do pakowania i wysyłki. Udostępniała także możliwość zamawiania prenumeraty prasy przez Internet. W nowym sklepie prócz unikalnych znaczków, kartonów, kopert, foliopaków i prasy można kupić także inne artykuły cieszące się zainteresowaniem klientów Poczty Polskiej. Są wśród nich artykuły szkolne, biurowe, dla dzieci, z kategorii uroda, galanteria oraz produkty dla domu i ogrodu, upominki i gadżety. Każdy produkt opatrzony jest zdjęciem i czytelnym opisem, które ułatwią podjęcie decyzji o zakupie” – czytamy w komunikacie.

Za zamówienie można zapłacić przelewem, kartą płatniczą, Blikiem lub za pomocą Google Pay i Apple Pay. Strona, zgodnie ze standardami rynkowymi, szyfrowana jest certyfikatem SSL, podano także.

„Nowe systemy i rozwiązania magazynowe przyśpieszą wysyłkę zamówienia. Zgodnie z dyspozycją klienta przesyłka zostanie wysłana do punktu odbioru lub pod adres. Potem będą do niego trafiać maile dotyczące zmian statusu zamówienia. Dodatkowo osoby, które korzystają z aplikacji Pocztex Mobile, mogą śledzić jej drogę także na ekranie swojego smartfona czy innego urządzenia mobilnego” – czytamy dalej.

Nowy sklep internetowy to kolejna zmiana dotycząca rozwiązań internetowych wykorzystywanych przez Pocztę Polską. W ostatnim czasie spółka uruchomiła swoją stronę internetową w nowej odsłonie, przypomniano.

Źródło: ISBnews

Artykuł Poczta Polska uruchomiła nowy sklep internetowy z różnorodnym asortymentem pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

40% firm z branż transportu, logistyki i motoryzacji chce rekrutować w III kw.



Zatrudnianie nowych pracowników w okresie lipiec-wrzesień br. planuje 40% firm z branż transportu, logistyki i motoryzacji, wynika z raportu ManpowerGroup. Żadnych zmian kadrowych nie planuje 46% firm, zaś redukcje – 13%.

Dane zaprezentowane w raporcie „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia” wskazują na to, że w najbliższym czasie najwięcej organizacji z sektora transportu, logistyki oraz motoryzacji chce pozostawić zatrudnienie na dotychczasowym poziomie (46%). Prognoza netto zatrudnienia, będąca barometrem rynku pracy i pokazująca plany firm związane z pozyskiwaniem nowych kadr, wyniosła +27%. Jest to wzrost o 32 pkt proc. względem II kwartału 2024 roku, wskaźnik ten jest także większy o 30 pkt proc. porównując dane badania w ujęciu rocznym.

„Dane wskazują na czas rozwoju sektora logistyki, transportu i motoryzacji oraz wzrost optymizmu wśród pracodawców. Na rynku przewiduje się zwiększoną liczbę dostępnych miejsc pracy, co może prowadzić do poprawy wskaźnika poziomu bezrobocia oraz zwiększenia konkurencji wśród pracodawców o wykwalifikowanych pracowników. Firmy coraz chętniej inwestują w rozwój infrastruktury logistycznej, automatyzacji magazynowej, czy floty pojazdów, co jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na usługi transportowe oraz logistyczne. Mowa tutaj zarówno o rynku krajowym, jak i międzynarodowym” – powiedział ekspert rynku pracy, manager rozwoju biznesu w Manpower Bartłomiej Deleżyński, cytowany w komunikacie.

Podkreślił, że w obliczu rosnącego zapotrzebowania na usługi tego sektora, organizacje poszukują przede wszystkim wykwalifikowanych pracowników z doświadczeniem w logistyce, zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz obsłudze nowoczesnych technologii.

„Najbardziej pożądane umiejętności to te związane z zarządzaniem, optymalizacją procesów, ale też nowymi technologiami i automatyzacją. Wzrost zastosowania tego typu rozwiązań w logistyce wymaga pracowników potrafiących działać z systemami zarządzania magazynem, ERP. Dodatkowo nie należy zapominać o zapotrzebowaniu na pracowników magazynów, operatorów wózków widłowych, kierowców ciężarówek i dostawcach, którzy także odgrywają niezwykle ważną rolę dla całego sektora” – dodał.

Dane zebrane przez ManpowerGroup prezentują także plany rekrutacyjne organizacji w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). W III kwartale pracodawcy branży transportu, logistyki & motoryzacji tego obszaru deklarują prognozę netto zatrudnienia na poziomie +23%. Nowe rekrutacje planuje 44% organizacji, 21% liczy się z koniecznością redukcji etatów, a 1% firm nie zna planów rekrutacyjnych na nadchodzące miesiące. 34% pracodawców branży transportu, logistyki & motoryzacji w EMEA chce pozostawić zatrudnienie na niezmienionym poziomie, podano także.

Źródło: ISBnews

Artykuł 40% firm z branż transportu, logistyki i motoryzacji chce rekrutować w III kw. pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Silny złoty nie pomaga naszym eksporterom



Silny złoty nie pomaga polskim eksporterom, ocenił minister finansów Andrzej Domański. Zastrzegł jednak, że szef resortu nie ingeruje w wartość pieniądza.

„Silny złoty nie pomaga naszym eksporterom. Od 15 października polski złoty bardzo się umocnił i widzimy, że niektóre przedsiębiorstwa eksportowe postrzegały to jako problem” – powiedział Domański w TVP World.

Zastrzegł, że minister finansów nie ingeruje w wartość pieniądza.

„Jako ministra finansów jest dla mnie niezwykle istotne utrzymanie niezależności banku centralnego i nigdy nie komentuję ruchów NBP i kwestii stóp procentowych, także z powodu inwestorów zagranicznych, gdyż jest dla nich istotne utrzymanie tej niezależności banku centralnego” – dodał.

Źródło: ISBnews

Artykuł Silny złoty nie pomaga naszym eksporterom pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Vigo Photonics miało 22,72 mln zł przychodów w II kw. 2024



Vigo Photonics odnotowało 22,72 mln zł skonsolidowanych przychodów w II kw. 2024 r., co oznacza wzrost o 24,46% r/r, podała spółka. Osiągnięty w II kwartale 2024 poziom przychodów jest najwyższym kwartalnym poziomem w historii spółki.

Sprzedaż detektorów i modułów detekcyjnych w II kwartale 2024 wyniosła łącznie 20,4 mln zł (+19% r/r), a sprzedaż materiałów półprzewodnikowych 2,4 mln zł (+100% r/r). W II kwartale 2024 roku największy wzrost sprzedaży zanotował ponownie segment wojskowy (7,9 mln zł, +124% r/r), co jest odzwierciedleniem tendencji widocznych od kilku kwartałów. Sprzedaż segmentu rosła dzięki zamówieniom od stałych klientów z Polski oraz Europy, w tym Safran Aerospace, PGZ oraz innych europejskich kontrahentów, podano.

„II kwartał br. przyniósł wyraźny wzrost sprzedaży Vigo zarówno w ujęciu kwartał do kwartału, jak i rok do roku, osiągając rekordowy kwartalny poziom w historii spółki. Jest to efektem kilku czynników: stale rosnącej sprzedaży w segmencie wojskowym, odbiciu sprzedaży w segmencie przemysłowym oraz dynamicznie rosnącym przychodom w segmencie materiałów półprzewodnikowych. Stale rosnąca sprzedaż w segmencie
wojskowym jest efektem znanych już tendencji – podnoszenia przez państwa wydatków na obronność. Vigo dostarcza rozwiązania detektorowe zarówno dla klientów z Polski jak i Europy, w tym roku oczekujemy także pierwszych kontraktów w tym segmencie w USA, gdzie finalizujemy obecnie pozyskiwanie niezbędnych certyfikacji” – powiedział prezes Adam Piotrowski, cytowany w komunikacie.

Vigo Photonics (dawniej Vigo System) jest światowym liderem w produkcji niechłodzonych, fotonowych detektorów czerwieni. Spółka zadebiutowała na GPW w 2014 r.

Źródło: ISBnews

Artykuł Vigo Photonics miało 22,72 mln zł przychodów w II kw. 2024 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

M. Rulnicki powołany na dyrektora finansowego, M. Kobza na członka zarządu ds. rozwoju GPW



Rada nadzorcza Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) powołała w skład zarządu giełdy: Marcina Rulnickiego, powierzając mu funkcję członka zarządu, odpowiedzialnego za obszar zarządzania finansowego (CFO), oraz Michała Kobzę, powierzając mu funkcję członka zarządu, odpowiedzialnego za obszar rozwoju i sprzedaży, pod warunkiem udzielenia zgody Komisji Nadzoru Finansowego, podała Giełda.

W osobnym komunikacie GPW podała, że rada nadzorcza podjęła uchwałę w sprawie odwołania członka zarządu Izabeli Olszewskiej z dniem doręczenia GPW decyzji KNF wyrażającej zgodę na zmianę w składzie zarządu.

W trzecim komunikacie Giełdy wskazano, że KNF udzieliła zgody na odwołanie Adama Młodkowskiego ze składu zarządu.

Grupa kapitałowa GPW prowadzi platformy obrotu akcjami, obligacjami skarbowymi i korporacyjnymi, instrumentami pochodnymi, energią elektryczną i gazem ziemnym oraz dostarcza indeksy i wskaźniki referencyjne, m.in. WIBID i WIBOR. Od 2010 r. GPW jest spółką publiczną notowaną na prowadzonym przez siebie parkiecie.

Źródło: ISBnews

Artykuł M. Rulnicki powołany na dyrektora finansowego, M. Kobza na członka zarządu ds. rozwoju GPW pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Indeks WIG20 wzrósł o 0,73% na zamknięciu w piątek



Indeks giełdowy WIG20 wzrósł o 0,73% wobec poprzedniego zamknięcia i osiągnął poziom 2 566,19 pkt w piątek, 12 lipca.

Indeks WIG wzrósł o 0,61% wobec poprzedniego zamknięcia i osiągnął 88 693,82 pkt.

Indeks mWIG40 wzrósł o 0,43% i osiągnął poziom 6 462,72 pkt, zaś sWIG80 spadł o 0,03% do 25 360,68 pkt.

Obroty na rynku akcji wyniosły 975,81 mln zł; największe zostały zanotowane przez CD PROJEKT – 120,87 mln zł.

Na GPW wzrosły ceny akcji 177 spółek, 139 spadły, a 94 nie zmieniły się.

Źródło: ISBnews

Artykuł Indeks WIG20 wzrósł o 0,73% na zamknięciu w piątek pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Zarząd Pepees z prezesem Wojciechem Faszczewskim został powołany na nową kadencję



Rada nadzorcza Pepees powołała zarząd w składzie prezes Wojciech Faszczewski oraz członek zarządu Tomasz Rogala na następną kadencję, rozpoczynającą się 1 stycznia 2025 r., podała spółka.

Pepees to notowany na GPW wiodący polski producent wysokojakościowych naturalnych produktów skrobiowych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki sięgnęły 222 mln zł w 2023 r.

Źródło: ISBnews

Artykuł Zarząd Pepees z prezesem Wojciechem Faszczewskim został powołany na nową kadencję pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Sejm odrzucił poprawkę Senatu dot. biernego prawa wyborczego do KRS dla wszystkich sędziów



Sejm odrzucił poprawkę do nowelizacji ustawy o Krajowej Radzie Sądownictwa (KRS), która zapewniała bierne prawo wyborcze do KRS wszystkim sędziom, niezależnie od tego, czy byli w KRS przed zmianą obowiązującą przed 2018 r., czy po tej zmianie oraz możliwość oddawania więcej niż jednego głosu w wyborach na członków Rady.

Przyjął natomiast większość z pozostałych poprawek Senatu.

Wprowadził też zasadę, zgodnie z którą każdy z sędziów mających prawo wybierania członków KRS może oddać nie więcej niż po 1 głosie na kandydatów spośród sędziów Sądu Najwyższego, sądów wojskowych, Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz wojewódzkich sądów administracyjnych, po 2 głosy – spośród sędziów sądów apelacyjnych i okręgowych, a także po 3 głosy na kandydatów spośród sędziów sądów rejonowych. Poprawka ta ma zapewnić większą reprezentatywność nowego składu KRS. Izba ustaliła procedury obsadzania miejsca w KRS, zwolnionego np. wskutek śmierci lub zrzeczenia się z powodu choroby, przez sędziego, który w wyborach otrzymał kolejno największą liczbę głosów w danej kategorii.

Senat określił również termin ogłoszenia przez Państwową Komisję Wyborczą list sędziów kandydujących do KRS, a także ich zgłoszeń i wykazów sędziów popierających te zgłoszenia, jeśli nie nastąpiła odmowa przyjęcia zgłoszeń kandydatów. Ustalił też kolejność, według której ogłasza się wskazane listy, zgłoszenia i wykazy oraz zasadę, zgodnie z którą przed przystąpieniem do głosowania w wyborach do KRS sędzia okazuje komisji skrutacyjnej dokument potwierdzający jego tożsamość.

Przyjęta regulacja zakłada, że działania KRS ma opiniować Rada Społeczna. Zgodnie z senacką zmianą, jeśli KRS nie uwzględni opinii Rady Społecznej, musi wskazać okoliczności, które wpłynęły na takie rozstrzygnięcie. Zmiana ta ma zapewnić większą kontrolę społeczną wobec KRS.

Kolejna z poprawek zakłada możliwość zastosowania przepisów dotyczących zgłaszania kandydatów na członków KRS i udziału w pierwszych wyborach zarządzanych przez Państwową Komisję Wyborczą dzięki ustaleniu, że wybory zostaną wyznaczone na dzień przypadający nie później niż w terminie trzech miesięcy od dnia podjęcia uchwały o zarządzeniu wyborów.

Pozostałe senackie poprawki mają charakter redakcyjny, techniczno-prawny i zapewniają spójność systemu prawa.

Zgodnie z nowelą, członkowie KRS mają być wybierani w wyborach bezpośrednich i w głosowaniu tajnym przez wszystkich sędziów w Polsce, a nie – jak zgodnie z nowelą obowiązującą od 2018 r. – przez Sejm. Obecni sędziowie członkowie KRS mają stracić mandaty. Prawo do kandydowania na członka KRS nie będzie przysługiwało sędziom, którzy nimi zostali na podstawie wniosku Krajowej Rady Sądownictwa do prezydenta po zmianie przepisów w 2018 r.

Zgodnie z nowelizacją, do KRS byliby wybierani: 1 sędzia Sądu Najwyższego, 2 sędziów sądów apelacyjnych, 2 sędziów sądów okręgowych, 6 sędziów sądów rejonowych, 1 sędzia sądu wojskowego, 1 sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego i 1 sędzia wojewódzkiego sądu administracyjnego (łącznie 15 członków).

Kandydatów będą mogły zgłaszać 10-, 25- lub 40-osobowe grupy sędziów, w zależności od rodzaju sądu, a także Naczelna Rada Adwokacka, Krajowa Izba Radców Prawnych i Krajowa Rada Notarialna. Nad wyborem członków KRS ma czuwać Państwowa Komisja Wyborcza, która będzie odpowiedzialna za organizowanie wyborów, m.in. za weryfikację zgłoszeń czy drukowanie kart głosowania, a także za organizację – nie później niż na 7 dni przed dniem wyborów – wysłuchania publicznego kandydatów na członków KRS.

W terminie 14 dni od dnia ogłoszenia wyników wyborów sędzia, który kandydował na członka KRS, będzie mógł wnieść do Naczelnego Sądu Administracyjnego protest przeciwko ważności wyboru. Nowelizacja zakłada także powołanie Rady Społecznej przy KRS, która będzie miała prawo przedstawiać opinię o kandydatach na sędziów, a także wypowiadać się w innych kwestiach, związanych z kompetencjami KRS.

Członków Rady Społecznej, powoływanej na 4-letnią kadencję, będą wskazywały: Naczelna Rada Adwokacka, Krajowa Rada Radców Prawnych, Krajowa Rada Notarialna, Krajowa Rada Komornicza, Rada Główna Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Rzecznik Praw Obywatelskich, Krajowa Rada Prokuratorów przy Prokuratorze Generalnym. W skład Rady Społecznej przy KRS ma wejść również 3 przedstawicieli organizacji pozarządowych, wskazanych przez Radę Działalności Pożytku Publicznego.

Źródło: ISBnews

Artykuł Sejm odrzucił poprawkę Senatu dot. biernego prawa wyborczego do KRS dla wszystkich sędziów pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.