Creepy Jar odnotował 15,9 mln zł jednostkowego zysku netto w 2024 roku wobec 18,33 mln zł zysku netto rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 13,93 mln zł wobec 15,76 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody netto ze sprzedaży sięgnęły 30,98 mln zł wobec 37,5 mln zł rok wcześniej.
„Na niższy poziom przychodów ze sprzedaży w 2024 r. (spadek o 17% r/r) wpłynął przede wszystkim istotny spadek przychodów na platformach konsolowych oraz z wersji na urządzenia VR. Został on częściowo skompensowany wzrostem przychodów ze sprzedaży na platformie PC/Steam, co było możliwe dzięki wydaniu nowych dodatków do gry ‚Green Hell’ oraz efektywnej polityce przecen. Platforma PC/Steam oferuje większe możliwości promocyjne, dzięki którym Emitent mógł skutecznie zwiększać sprzedaż, mimo starzejącego się produktu” – czytamy w raporcie.
„Udział sprzedaży na PC/Steam w przychodach ze sprzedaży emitenta stanowił 66% w 2024 r. oraz 52% w 2023 r. Natomiast łączny udział sprzedaży na PC/Steam oraz na konsolach PlayStation i Xbox w przychodach ze sprzedaży w raportowanym okresie wyniósł 94%. Sprzedaż brutto ‚Green Hell’ w ujęciu ilościowym w 2024 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry do których spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 1,84 mln kopii, z czego 0,22 mln kopii na konsolach PlayStation i Xbox. W dniu 2 stycznia 2025 r. sprzedaż brutto ‚Green Hell’ na platformach PC/Steam, PlayStation oraz Xbox narastająco przekroczyła poziom 7 mln sprzedanych egzemplarzy” – podano.
Spółka zaznaczyła też, że w sierpniu 2024 r. minęło 6 lat od dnia premiery „Green Hell” w formule early access na platformie Steam. Gra jest regularnie rozwijana i wzbogacana o nowy, bezpłatny kontent. Dotychczasowe łączne przychody netto Creepy Jar z tego IP od rozpoczęcia sprzedaży do końca lipca 2024 r. wyniosły 205 mln zł, przy łącznych nakładach na produkcję i rozwój tytułu w wysokości ok. 20,5 mln zł (w okresie od rozpoczęcia produkcji do 31 lipca 2024 r.).
„Jesteśmy też bardzo zadowoleni ze sprzedaży ‚Green Hell’ w 2024 roku, który po ponad 6 latach od premiery w wersji early access pozwolił nam wypracować 31 mln zł przychodów i 15,9 mln zł zysku netto. […] W 2025 roku nasz priorytet pozostaje bez zmian – koncentrujemy się na doprowadzeniu StarRupture do oczekiwanej wersji early access i wydaniu gry na PC. Przed nami intensywny okres, ale jesteśmy gotowi na czekające nas wyzwania” – napisał prezes Krzysztof Kwiatek w liście do akcjonariuszy.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od 2018 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews
Artykuł Creepy Jar miał 15,9 mln zł zysku netto, 13,93 mln zł zysku EBIT w 2024 roku pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.