Zaktualizowana strategia ML System zakłada w szczególności stopniowe zwiększanie udziału produktów standaryzowanych w przychodach Grupy, zwiększenie udziału eksportu, optymalizację wykorzystania potencjału produkcyjnego oraz poprawę dochodowości działalności, podała spółka.
Produkty standaryzowane to: Photonroof – ftowoltaiczne dachówki ceramiczne, Photonwall – fotowoltaiczne płyty elewacyjne i fotowoltaiczne żaluzje szklane, wymieniono w prezentacji.
„Produkty customizowane wciąż będą w ofercie spółki, lecz ich udział będzie stale ograniczany do projektów o powtarzalnych wymiarach produktu, w celu zwiększenia ich rentowności” – czytamy dalej.
Główne kierunki działań optymalizujących, planowanych przez spółkę, obejmują m.in. zwiększenie wydajności produkcyjnych z 10/20 mln zł do 60/80 mln zł kwartalnie, obniżenie ceny zakupu surowców, optymalizację długu, wskazano także.
„Dokapitalizowanie działalności – możliwe kierunki
* Leasing zwrotny nieruchomości,
* Sprzedaż środków trwałych,
* Pozyskanie kapitału poprzez inwestorów strategicznych lub finansowych,
* Obligacje zabezpieczone” – czytamy w prezentacji.
ML System to wyspecjalizowana spółka technologiczna, oferująca innowacyjne rozwiązania fotowoltaiczne zintegrowane z budownictwem (BIPV). Produkty ML System stanowią alternatywę dla tradycyjnych materiałów budowlanych. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2018 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. W 2023 r. miała 193,3 mln zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews
Artykuł ML System zakłada w strategii koncentrację na produktach standaryzowanych pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.