Strategia PKO BP zakłada wzrost liczby klientów indywidualnych do 15 mln w 2027



Strategia grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego na lata 2025-2027 zakłada m.in. zwiększenie liczby klientów indywidualnych do 15 mln w 2027 r. z 11,4 mln, co ma się dokonać dzięki rozpoznawalności jego marki oraz ofercie usług cyfrowych, podał bank.

„W efekcie zmian demograficznych i postępu technologicznego potrzeby klientów zmieniają się dynamicznie, co wpływa na szereg aspektów ich życia osobistego i zawodowego. W coraz bardziej złożonej rzeczywistości klienci poszukują pewnej instytucji finansowej – partnera, który kompleksowo zaspokoi ich potrzeby finansowe. PKO Bank Polski jest największym bankiem w Polsce, a marka jest najbardziej rozpoznawalna wśród banków. Zgodnie z badaniami jej główne wyróżniki to bezpieczeństwo, stabilność i wiarygodność. Dzięki temu oraz ofercie usług cyfrowych, stanowiącej odpowiedź na codzienne potrzeby klientów, bank zakłada zwiększenie liczby klientów indywidualnych z 11,4 mln do 15 mln w 2027 r.” – czytamy w komunikacie.

Bank zapowiedział rozbudowę oferty cyfrowej – planowane działania w tym zakresie to:

1. Nowa aplikacja – bez konieczności zakładania konta;

2. Nowa propozycja finansowania potrzeb konsumpcyjnych klientów indywidualnych;

3. Prosta oraz w pełni cyfrowa 3 oferta hipoteczna, wymieniono w prezentacji.

Ponadto cele PKO BP obejmują wzrost udziału pożyczki gotówkowej w wolumenie rynkowym do „20%+” z 18,7% oraz udziału kredytów hipotecznych w PLN w wolumenie rynkowym do 26-28% z 25,6%, podano w prezentacji.

Działania dotyczące ekosystemów obejmują współpracę z portalami i pulpit obsługi nieruchomości oraz współpracę z platformami e-commerce oraz sieciami detalicznymi.

„Cele: 25% à 27% – udział w oszczędnościach gospodarstw domowych; 70 mld zł à 100 mld zł – aktywa klientów bankowości prywatnej” – czytamy dalej w prezentacji.

Planowana jest także zmiana roli oddziałów, przeprowadzenie transformacji sieci i zwiększenie sprzedaży cyfrowej prostych produktów.

„Nasze cele:

* 2 razy więcej oddziałów bezgotówkowych

* 59% à 70% prostych produktów sprzedawanych online

* ~600 nowoczesnych oddziałów spośród obecnych 881″ – napisano w prezentacji.

Strategia PKO BP na lata 2025-2027 zakłada m.in. wskaźnik ROE: docelowo powyżej 18%, wskaźnik C/I poniżej 35% oraz koszt ryzyka w przedziale 0,7-0,9% w 2027 r. Zakłada także zdolność do wypłaty dywidendy lub skupu akcji.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 501,5 mld zł na koniec 2023 r.

Źródło: ISBnews

Artykuł Strategia PKO BP zakłada wzrost liczby klientów indywidualnych do 15 mln w 2027 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply