Silk Road Games objęło ponad 41% akcji Big Cheese Studio za 22,4 mln zł



W wyniku ogłoszonej przez PlayWay przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) Silk Road Games – globalny dystrybutor gier na licencjonowanym rynku chińskim – objął 41,44% akcji w spółce Big Cheese Studio, podało Silk Road Games. W porozumieniu z innymi akcjonariuszami, posiada łącznie ok. 50% akcji BCSm co pozwala na skuteczne zarządzenie i wyznaczanie strategicznych celów dla łódzkiej spółki, podkreślono. Cena za jedną akcję wyniosła 14,15 zł.

Strategia Silk Road Games zakłada wzmocnienie pozycji na rynku gamedev poprzez rozbudowanie Grupy Kapitałowej, rozwój kompetencji w obszarach wydawniczych oraz produkcji nowych tytułów, quality assurance, lokalizacji, marketingu, a następnie ich dystrybucji na rynku globalnym.

„Big Cheese Studio to jakościowe studio, które za sprawą sprzedażowego hitu – ‚Cooking Simulator’ – przebojem weszło do świadomości graczy i inwestorów. Dzięki transakcji zakupu pakietu ponad 40% akcji spółki staliśmy się jej największym akcjonariuszem. To przemyślana, strategiczna decyzja, która z pewnością zaowocuje nowymi produkcjami i łączeniem nowych obszarów biznesowych” – powiedział współzałożyciel Silk Road Games Łukasz Robert Włodarczyk, cytowany w komunikacie.

Po rozliczeniu transakcji ABB PlayWay nie będzie posiadał żadnych akcji Big Cheese Studio.

„Przejęcie kontroli w Big Cheese Studio to nie jedyna nowość. Także w ostatnich dniach odkupiliśmy od PlayWay-a pakiet ok. 25% akcji Silk Road Games, które posiadał. Dzięki temu odzyskaliśmy pełną kontrolę w spółce, której jesteśmy założycielami. Mamy jasno sprecyzowane plany rozwoju. Stawiamy na doświadczenie i wysoką jakość produkcji, dlatego z czasem do naszej Grupy będą dołączały nowe podmioty, które będą w stanie spełnić nasze oczekiwania” – dodał współzałożyciel Silk Road Games Wojciech Dutkiewicz.

Po nabyciu akcji w Big Cheese Studio Silk Road Games planuje wzmocnienie działań produkcyjnych przy drugiej części gry „Cooking Simulator”. W planach spółki jest także pozyskanie do rady nadzorczej ekspertów rynku kapitałowego oraz branży gamedev.

W ramach całej Grupy Silk Road Games zapowiada „dalszy dynamiczny rozwój” na rynku chińskim oraz mocniejszą działalność na rynku globalnym, podano w materiale.

„Mamy mocne kompetencje i kontakty na rynku chińskim, dlatego dalej będziemy przygotowywać partnerów z branży gier do wejścia na tamtejszy rynek. To unikalna, bezcenna wiedza. Nie chcemy jednak zamykać się na Chiny. Interesuje nas dotarcie z naszymi grami na rynek światowy. Jesteśmy przekonani, że najlepsze dopiero przed nami” – podsumował Dutkiewicz.

Silk Road Games to spółka zajmująca się dystrybucją gier na licencjonowanym rynku chińskim. Firma powstała w 2020 r. Jej założycielami są Wojciech Dutkiewicz oraz Łukasz Robert Włodarczyk. Model biznesowy spółki polega na wprowadzaniu wysokiej jakości gier na rynek chiński poprzez przeprowadzenie procedury dostosowania tytułu do wymagań regulatora chińskiego. Chodzi m.in. o uzyskanie numeru ISBN (niezbędnego do dystrybucji danego tytułu) w Chińskiej Republice Ludowej oraz numeru tzw. praw autorskich, a następnie – na podstawie umów wydawniczych z gamedev’ami – szeroką dystrybucję gier na platformach sprzedażowych w Chinach oraz tradycyjną sprzedaż.

Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

Źródło: ISBnews

Artykuł Silk Road Games objęło ponad 41% akcji Big Cheese Studio za 22,4 mln zł pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply