Grupa WP, pomimo rozczarowującego I kw. 2024 r., spodziewa się poprawy wyników w kolejnych kwartałach, poinformował prezes Jacek Świderski.
„To 11% wzrostu [skoryg. EBITDA] jest poniżej średniej wieloletniej, ale nie raz pokazaliśmy, że tego typu spowolnienia potrafimy nadrabiać w kolejnych kwartałach i mam nadzieje, że tak będzie i tym razem. To turystyka jest silnikiem i ciągnie nas w I kw. w górę, tak jak i w całym ub.r. przy słabości części reklamowo subskrypcyjnej. Czekamy z utęsknieniem, aż takie napędy pojawią się też w segmencie media […] Jesteśmy nieco zawiedzeni tempem poprawy przychodów, bo baza kosztowa nieco nas przybija, a zakładaliśmy, że przychody będą lepsze” – powiedział Świderski podczas wideokonferencji.
„Koszty rosną szybciej niż przychody, a 80% kosztów to koszty osobowe. Na pewno będziemy starali się w najbliższych dniach i tygodniach tę bazę kosztowa trymować, żeby wyniki w kolejnych kwartałach były lepsze, czekamy na poprawę koniunktury gospodarczej i na razie nie widzimy tego ożywienia w naszych wynikach reklamowych, a to rodzi pytanie dlaczego nasza spółka mediowa nie widzi tego ożywienia” – dodał.
Prezes podkreślił, że Grupa będzie walczyć o przychody i patrzeć na koszty, ale też skupiać się na długoterminowych projektach, takich jak np. WPartner czy wyjście za granicę.
Pytany o ewentualne zwolnienia, Świderski odpowiedział: „Jeśli zarząd spółki mediowej podejmie takie decyzje, to będziemy to komunikować, ale nie mogę na razie odpowiedzieć na to pytanie”.
Grupa WP odnotowała 16,67 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2024 r. wobec 14,39 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 42,78 mln zł wobec 38,63 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 81,12 mln zł wobec 75,63 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA (wg MSSF16) – odpowiednio: 84,3 mln zł wobec 76 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 349,78 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 310,46 mln zł rok wcześniej.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money, WP SportoweFakty, benchmark oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lutym 2024 roku z produktów internetowych WP korzystało prawie 21 mln Polaków. Od 2015 r. Wirtualna Polska Holding jest notowana na GPW; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews
Artykuł Grupa WP spodziewa się poprawy wyników w kolejnych kwartałach pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.