Zwolennicy manualnych skrzyń biegów stanowili 30% nabywców nowych samochodów w IV kwartale 2023 roku i ich udział cały czas spada, wynika z danych Carsmile. Z kwartału na kwartał rośnie natomiast popularność przekładni automatycznej.
„Dla klientów dopłata za ‚automat’ nie stanowi już problemu, nawet w sytuacji, gdy automatyczna skrzynia idzie w parze z ogólnie wyższym, czyli droższym wyposażeniem auta. ‚Manuale’ sprzedają się jeszcze tylko w najtańszych autach lub samochodach dostawczych” – powiedział szef działu zamówień Carsmile Sylwester Łagowski, cytowany w komunikacie.
Przykłady samochodów, które są produkowane wyłącznie z przekładnią manualną to Dacia Sandero oraz Fiat 500 i Jeep Avenger w wersjach z silnikami spalinowym. Oferta „manuali” jako jednej z opcji w niższych segmentach jest jeszcze duża, ale z roku na rok się kurczy, podobnie jak zainteresowanie klientów przekładnią manualną, podkreślono.
„Odwrotną sytuację mamy w przypadku aut klasy premium, których – z nielicznymi wyjątkami – nie da się już zamówić z przekładnią manualną. Rok 2024 przyniesie dalszy wzrost zainteresowania skrzynią automatyczną. Era ‚manuali’ powoli się kończy” – dodał Łagowski.
Carsmile to pierwszy w Polsce „Car(Fin)Tech” czyli połączenie najnowszych technologii stosowanych w motoryzacji i transporcie z innowacyjnym sposobem finansowania pay-as-you-drive. Od początku 2021 r. spółka wchodzi w skład międzynarodowej Grupy OLX.
Źródło: ISBnews
Artykuł Zwolennicy manualnych skrzyń biegów stanowili 30% kierowców w IV kw. 2023 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.