Z wirtualnych usług subskrypcyjnych, np. dostępu do platformy z filmami i serialami typu Netflix, korzysta 65% Polaków, wynika z raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023”.
Wśród respondentów korzystających z internetowych usług subskrypcyjnych znalazło się najwięcej 18-29 latków (79%) i 30-39 latków (75%). Posiadanie takiej formy subskrypcji deklarowało również 79% ankietowanych zarabiających między 5000 a 6999 zł netto, podano.
„Na przeciwległym biegunie znalazło się 35% respondentów. Wśród nich było 60% respondentów od 60. roku życia w górę. Żadnej internetowej usługi subskrypcyjnej nie posiada również duży odsetek ankietowanych mieszkających na wsi, aż 41%. Takie rozwiązania nie są też popularne wśród zarabiających najmniej, do 1999 zł netto. Ponad połowa badanych z tej grupy stwierdziła, że nie posiada żadnej takiej usługi” – powiedziała dyrektorka ds. sprzedaży internetowej z Santander Consumer Banku Ewelina Krzynowy-Gaweł, cytowana w komunikacie.
Mimo popularności internetowych subskrypcji najwięcej respondentów zadeklarowało, że posiada jedną taką usługę (32%). Niewiele mniejszy odsetek posiada dwa takie rozwiązania (28%). Co czwarty ankietowany wskazał trzy (23%), a 5% respondentów – pięć.
Respondentów badania Santander Consumer Bank zapytał również o to, jakiego rodzaju internetowe subskrypcje posiadają. Najwięcej odpowiedzi zebrały serwisy streamingowe z filmami i serialami, takie jak Netflix (91%). Na drugim miejscu znalazły się platformy muzyczne np. Spotify (34%). Podium zamykają miejsca z e-bookami i audiobookami pokroju Legimi (15%). Niżej znalazły się serwisy z grami i programy lub aplikacje użytkowe np. do pracy, jak Trello (w obu przypadkach po 9%), wskazano również.
„W badaniu ‚Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023′ nie zabrakło również pytania o to, czy ankietowani korzystaliby dalej z mediów społecznościowych – takich jak Facebook czy Instagram – gdyby były dostępne jedynie w płatnym modelu subskrypcyjnym. Wśród (92%) badanych, którzy przyznali, że korzystają obecnie z tych platform, 44% odpowiedziało ‚nie’. Wśród nich znalazło się najwięcej respondentów korzystających z tych mediów społecznościowych z najniższymi dochodami do 1999 zł netto (53%) oraz mieszkańców średnich miast od 50 do 250 tys. osób (52%). Odpowiedź ‚tak’ wybrało 39% badanych korzystających z tego rodzaju mediów społecznościowych. Wśród nich znalazło się najwięcej 30-39 latków (41%) oraz zarabiających między 4000 a 4999 zł netto (45%)” – zakończono.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na przełomie września i października 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków kupujących w internecie. Próba n = 1000.
Źródło: ISBnews
Artykuł 65% Polaków korzysta z internetowych usług subskrypcyjnych pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.