Po roku od rozpoczęcia pilotażu, z aplikacji PeoBiz Banku Pekao korzysta 24 tys. przedsiębiorstw, które średnio wykonują 340 tys. akcji miesięcznie, takich jak autoryzacje, przelewy czy podpisy elektroniczne, podał bank. W czerwcu br. wykonano łącznie 23 tys. samych przelewów.
„Zależało nam, aby stworzyć narzędzie, które wesprze przedsiębiorców w codziennym, łatwiejszym prowadzeniu biznesu w dowolnym miejscu na świecie. Dodatkowo wyposażyliśmy aplikację m.in. w token umożliwiający mobilną autoryzację operacji zainicjowanych w systemie internetowym PekaoBiznes24. W przyszłości planujemy rozszerzenie funkcjonalności PeoBIZ o korzystanie z transakcji BLIK. W planach mamy również wydanie uproszczonej wersji aplikacji zawierającej jedynie token mobilny, który rozszerzy zakres sposobów autoryzacji dyspozycji dla użytkowników, którzy nie mogą lub nie chcą korzystać z bankowości mobilnej. Będzie to nowoczesna, bezpieczna i wygodna alternatywa dla skomplikowanych podpisów elektronicznych czy kodów SMS” – powiedział dyrektor Biura Elektronicznych Kanałów Dystrybucji w Banku Pekao Piotr Dusza,cytowany w komunikacie.
Aplikacja współdzieli platformy z PekaoBiznes24 – akcję, którą rozpoczęto w systemie internetowym, można dokończyć w aplikacji i na odwrót. PeoBIZ działa zarówno na tabletach, jak i na telefonach oraz wykorzystuje technologię biometryczną. Aplikacja została zaprojektowana w oparciu o badania User Interface i User Experience, podczas których analizowano m.in. ruch oczu w trakcie korzystania z niej. Można pobrać ją ze sklepów Google Play i App Store, wskazano w materiale.
Bank Pekao jest częścią grupy PZU – największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1998 roku bank obecny jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Aktywa razem banku wyniosły 281,14 mld zł na koniec 2022 r.
Źródło: ISBnews
Artykuł Z aplikacji PeoBiz korzysta 24 tys. przedsiębiorców po roku od uruchomienia pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.