Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) wzrósł do 8,5% w maju br. z 8,1% przed miesiącem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 6,1% w ujęciu miesięcznym.
W maju w porównaniu z kwietniem 2023 r. notowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 4,1%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży ‚ogółem’ zwiększył się z 8,1% w kwietniu 2023 r. do 8,5% w maju br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: ‚tekstylia, odzież, obuwie’ (z 20% przed miesiącem do 22,6%), ‚prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (odpowiednio z 21,5% do 22,2%). Spadek udziału zaobserwowano natomiast w jednostkach z grupy ‚meble, rtv, agd’ (z 15,7% do 15,1%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews
Artykuł Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej wzrósł do 8,5% w maju pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.