Intenson: Pionier polskiej branży superfoods pozyskał nowego inwestora



Intenson SA, producent superfoods, zdrowej żywności oraz suplementów, pozyskał nowego inwestora. Spółka przyspieszy realizację planów rozwoju. Konsekwentnie działa nad rozszerzeniem portfolio produktów czy ekspansją zagraniczną.

W spółkę założoną i prowadzoną przez Michała Lasockiego zdecydował się zainwestować Krzysztof Pruszyński, twórca marki Blachy Pruszyński, doświadczony biznesmen, zarządzający grupą kapitałową Pruszyński. Strony nie zdradzają kwoty transakcji, wiadomo jednak, że pozwoli ona na realizację projektów rozwojowych planowanych na najbliższe lata.

Pozyskane środki pozwolą sprawniej realizować projekty nastawione na zwiększenie przychodowości: rozwój eksportu poprzez wchodzenie na nowe rynki, wzmocnienie sprzedaży online, także B2B, tworzenie nowych produktów i większą dywersyfikację.

Pozyskanie nowego inwestora wiele dla nas znaczy, zwłaszcza w osobie managera z tak dużą wiedzą i doświadczeniem biznesowym. Teraz możemy działać z większym rozmachem, sprawniej realizować cele sprzedażowe. Zależy nam szczególnie na tych projektach, które udowodniły swój potencjał, jak rozwój e-commerce. W kwestii eksportu zależy nam na umacnianiu pozycji za granicą i wejściu na rynek USA. Cały czas pracujemy też nad nowymi produktami – komentuje Michał Lasocki, prezes Intensona.

Determinacja, konsekwentna praca i pełne poświęcenie dla projektu dały pozytywne skutki. Znaleźliśmy inwestora, przeszliśmy proces due dilligence i zawarliśmy umowę inwestycyjną, która pozwoli nam zrealizować cele założone na najbliższe cztery lata – podsumowuje Radosław Łodziato, wiceprezes spółki.

Intenson od kilku lat wzmacnia dystrybucję online. W grudniu 2019 roku ruszył własny sklep internetowy marki, który szybko się rozwinął i po roku odpowiadał za 11% przychodów ze sprzedaży. Dziś to już 29 proc. Konsumenci mogą zamawiać topowe produkty marki, takie jak kolageny, suplementy czy zdrowe przekąski, online bezpośrednio od producenta. Od niedawna mogą to zrobić w modelu subskrypcyjnym – określając, jakie produkty chcą otrzymywać regularnie. Zarządzanie subskrypcją ułatwia profil klienta o prostym, intuicyjnym interfejsie.

Obok kanału sprzedaży online dla klientów detalicznych, działa też platforma B2B Partner, za pośrednictwem której zamówienia składają firmy. Choć na razie dominuje sprzedaż B2C, Intenson pracuje nad nową wersją e-sklepu B2B – można się jej spodziewać w ciągu najbliższych miesięcy.

Portfolio produktów Intensona systematycznie rośnie, pojawiają się nowe kategorie, pozycje czy formy podania. Wśród zyskujących na popularności są m.in. te zawierające adaptogeny, ashwagandha w formie zarówno tabletek, jak i rozpuszczalnego proszku do przygotowania koktajli, czy kolageny w najróżniejszych smakach: mango-marakuja, truskawka, ananas, cytryna czy rabarbar.

Moim priorytetem jest dziś rozwój brandu Intenson, wzmacnianie pozycji na rynkach, polskim i zagranicznych. Branża superfoods dziś się konsoliduje, obserwujemy różnego rodzaju fuzje, przejęcia. W tej chwili skupiamy się na wzroście organicznym, ale nie wykluczamy akwizycji – komentuje Michał Lasocki.

Marka Intenson jest dla założyciela spółki na pierwszym miejscu, ale to nie znaczy, że nie wykorzystuje on szans rynkowych związanych z produkcją private label. Dzięki zwiększeniu mocy produkcyjnych przyjmuje coraz więcej takich zamówień, co dla Intensona oznacza zwiększenie i dywersyfikację przychodów, a dla kontrahentów dostęp do nowoczesnych technologii i wysoką jakość usług.

Zakład produkcyjny Intensona pod Warszawą jest jednym z najnowocześniejszych w Polsce, otrzymał certyfikat IFS – Międzynarodowy Standard Jakości, certyfikat branżowy BIO, potwierdzający etyczne podejście do biznesu certyfikat SMETA oraz wdrożył standard AOECS (produktów bezglutenowych). Spółka rozwija własny dział R&D, który odpowiada za nowoczesne podejście do produkcji, innowacyjne formulacje i kategorie produktowe. Żywność, suplementy czy kolageny marki są dostępne m.in. w sieciach handlowych, takich jak Auchan, Stokrotka, Rossmann czy Żabka. W działaniach na rynkach zagranicznych spółka bazuje zarówno na sprzedaży online, w marketplace’ach, jak i współpracy z lokalnymi dystrybutorami.

Źródło: Spółka

Artykuł Intenson: Pionier polskiej branży superfoods pozyskał nowego inwestora pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply