SimFabric odnotował 3,34 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2022 r. wobec 3,25 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 3,62 mln zł wobec 3,5 mln zł zysku rok wcześniej. Strata EBITDA wyniosła 2,33 mln zł wobec 4,51 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6,21 mln zł w 2022 r. wobec 8,98 mln zł rok wcześniej.
„W roku 2022 udało nam się wprowadzić do sprzedaży 11 produktów (7 tytułów gier) na 6 platform sprzedażowych. Spółka aktualnie pracuje nad wzmocnieniem Strategii Zrównoważonego Rozwoju, mającej na celu rozszerzenie sprzedaży zarówno terytorialne, jak i pod względem nowych platform sprzedażowych. Cieszymy się, że udało się sfinalizować i podpisać nowe umowy z tak dużymi koncernami, jak Microsoft czy Epic Games Inc., a także Green Man Gaming. Cały czas pracujemy nad kolejnymi tak dużymi umowami, w tym nad umową z dużym dystrybutorem na rynki Azji, w tym Chiny” – napisała prezes Julia Leszczyńska w liście do akcjonariuszy.
„Tuż przed publikacją niniejszego raportu 28 kwietnia 2023 roku odbyła się premiera trzech pierwszych gier z portfolio SimFabric S.A., na nowej platformie sprzedażowej Epic Games Store, a w kolejnych miesiącach powinny ukazywać się kolejne gry zarówno na tej platformie, jak i na kolejnych, nad którymi uruchomieniem pracujemy” – zapowiedziała też prezes.
W ujęciu jednostkowym strata netto w 2022 r. wyniosła 3,11 mln zł wobec 3,28 mln zł zysku rok wcześniej.
SimFabric tworzy symulatory i gry komputerowe na komputery PC oraz urządzenia mobilne (iOS, Android). Od 2018 roku jest certyfikowanym producentem i wydawcą gier na konsole: Nintendo Switch, PS4 i Xbox One. W sierpniu 2022 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews
Artykuł SimFabric miał 3,34 mln zł straty netto, 2,33 mln zł straty EBITDA w 2022 roku pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.