Big Cheese Studio zwiększył zysk netto o 34% r/r do 16,7 mln zł w 2022 roku



Big Cheese Studio odnotował 16,74 mln zł jednostkowego zysku netto w 2022 roku, co oznacza wzrost o 34% r/r, podała spółka.

„Przychody netto ze sprzedaży wyniosły prawie 22,9 mln zł wobec 17 mln zł w 2021 r. EBIT stanowił 17 mln zł, a zysk netto osiągnął zbliżony poziom 16,7 mln zł, co dało 34% wzrost r/r. Na bardzo dobre wyniki wpływ miała przede wszystkim sprzedaż globalnego hitu ‚Cooking Simulator’, istotny był także odpowiedni dobór kanałów dystrybucyjnych. Aktualnie spółka szykuje się premiery trzech tytułów własnych, w tym wyczekiwanego przez graczy sequela do ‚Cooking Simulatora’. W najbliższych planach jest także rozpoczęcie sprzedaży podstawowej wersji ‚Cookinga’ na rynku chińskim” – czytamy w komunikacie.

W 2022 roku jednostkowy zysk z działalności operacyjnej Big Cheese Studio wyniósł 17 mln zł wobec 12,9 mln zł w 2021 r.

„Jesteśmy umiarkowanie zadowoleni z osiągniętych wyników finansowych za 2022 r., mieliśmy apetyt na wyniki wyższe, natomiast przyjmujemy poziom zysku za cały rok ze spokojem i satysfakcją. W ujęciu rocznym po raz kolejny poprawiliśmy wyniki finansowe pomimo tego, że nasza gra debiut miała w 2019 r. Dużym zaskoczeniem dla nas, a także nowym doświadczeniem, jest negatywny wpływ obecności w płatnej usłudze GamePass na przychody ze Steam. Jednak ta kwestia ma dwie strony medalu, po pierwsze, co jest widoczne tu i teraz mamy spadki przychodów ze Steam, z drugiej strony w roku, kiedy mamy debiut kontynuacji bardzo mocno poszerzamy grono fanów naszego tytułu, co oczekujemy, że pozytywnie przełoży się na przyszłe wyniki finansowe” – skomentował dyrektor finansowy Jakub Rafał, cytowany w komunikacie.

„Cooking Simulator” swoją globalną premierę na Steam miał w 2019 r. Od tego czasu produkt jest na bieżąco rozwijany poprzez płatne i darmowe dodatki oraz tzw. live ops. Tytuł dostępny jest również w wersjach konsolowych (na Nintendo Switch, PS4, Xbox One i usłudze Xbox Game Pass) oraz w wersji VR. Produkcja osadzona w świecie wirtualnej rzeczywistości szybko zyskała miano najlepszej gry VR roku 2021 i jednocześnie najszybciej sprzedającego się tytułu VR z grupy PlayWay. Obecnie dostępna jest na Oculus Quest 2, Pico 4 i Pico Neo 3, wymieniono w materiale.

„Zarząd spółki ma w planach dalszy konsekwentny rozwój produktu, m.in. pod kątem dywersyfikacji rynków dystrybucji. Już niebawem gra zostanie wydana w Chinach. To wynik umowy zawartej z Silk Road Games SA, dzięki czemu Big Cheese Studio, jako jedno z nielicznych polskich studiów, będzie obecne na największym rynku gier wideo na świecie” – czytamy dalej.

Przyjęta strategia rozwoju spółki zakłada jednoczesne prace nad 2-3 produktami rocznie.

„Naszym celem jest zrównoważony rozwój, oparty na wydawaniu ciekawych gier symulacyjnych z elementami ekonomii i strategii działania. W harmonogramie na 2023 rok uwzględniliśmy trzy kluczowe dla nas produkcje – ‚Cooking Simulator 2′, grę ‚Pizza Empire’, a także projekt, którego jeszcze nie zapowiadaliśmy. Prace nad wszystkimi produktami są na zaawansowanym etapie i chcemy je wydać jeszcze w tym roku” – powiedział prezes Łukasz Dębski.

„Biorąc pod uwagę sukces podstawki do ‚Cookinga’, spodziewamy się dużego zainteresowania względem jego drugiej części” – podsumował prezes.

Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Większościowym akcjonariuszem Big Cheese Studio jest PlayWay. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

Źródło: ISBnews

Artykuł Big Cheese Studio zwiększył zysk netto o 34% r/r do 16,7 mln zł w 2022 roku pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply