Klabater buduje silne portfolio gier konsolowych i stawia na rozwój najsilniejszych marek własnych



Ponad 4,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży zanotował w 2022 roku Klabater – notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo. W raportowanym okresie spółka konsekwentnie rozwijała dwa główne filary działalności: produkcję oraz wydawnictwo. Wiodący produkt Klabatera – Crossroads Inn – otrzymał liczne aktualizacje oraz nową zawartość. Obecna strategia firmy zakłada koncentracje na najsilniejszych markach własnych. Najważniejszym nadchodzącym tytułem będzie sequel wspominanego symulatora tawerny.

– 2022 rok był dla nas bardzo intensywnym okresem. Skupiliśmy się na pracy nad grami własnej produkcji oraz rozwoju działalności wydawniczo-portingowej. W grudniu 2022 roku trafiła do sprzedaży kolejna nasza gra własna Moonshine Inc. i pomimo braku sukcesu, na jaki ciężko pracowaliśmy, był to ważny krok w rozwoju kompetencji Spółki i zespołu deweloperskiego. W minionym roku nasze portfolio gier wydawniczych zostało powiększone o kolejne 7 nowych tytułów, osiągając na dziś rozmiar 33 gier za jakich wprowadzenie na rynek odpowiada Klabater S.A. – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.

Za ponad połowę przychodów netto Klabatera odpowiadała sprzedaż tytułów z back katalogu spółki. Przychody zrealizowane na premierach gier w 2022 były wyższe r/d o 18 proc.

W raportowanym okresie Klabater odnotował spadek marży ze sprzedaży, co wpłynęło na stratę na działalności operacyjnej. Wynik znacząco pomniejszyły odpisy kosztów produkcji własnych m.in The Amazing Amrican Circus.

Na dzień 31 grudnia stan środków pieniężnych na rachunku spółki wynosił prawie 1,6 mln zł.

– Przywiązujemy dużą wagę do zapewnienie stabilnego poziomu dostępności środków pieniężnych. Na bieżąco prowadzimy działania, których celem jest zwiększenie przepływów i zasobów dostępnych dla spółki. Intensywnie pracujemy nad pozyskiwaniem nowych kontraktów wydawniczych i portingowych. Na bieżąco rozmawiamy też z potencjalnymi wydawcami na temat współfinansowania produkcji Crossroads Inn 2 oraz z byłymi i potencjalnie nowymi inwestorami – dodaje Robert Wesołowski.

W 2022 roku wiodący produkt spółki, Crossroads Inn, otrzymał liczne aktualizacje oraz nową zawartość. Według danych na koniec grudnia 2022 roku, łączne przychody ze sprzedaży produktów z tej linii, w tym gry, przepustki sezonowej i dodatków, przekroczyły 5 mln. zł. Liczba nabywców samej gry przekroczyła 118 tys. Gra jest dostępna na platformach PC, Xbox oraz Nintendo. Od momentu premiery zysk ze sprzedaży Crossroads Inn osiągnął poziom 3,3 mln zł.

Inna produkcja własna – Heliborne – odnotowała znaczący wzrost sprzedaży. Tylko w ubiegłym roku wszystkie wersje produktu zostały sprzedane w liczbie ponad 16 tys. egzemplarzy. Zysk ze sprzedaży gry za lata 2019-2022 przekroczył 1,6 mln zł.

Poza produkcjami własnymi, w 2022 roku, spółka wprowadziła na rynek siedem nowych tytułów premierowych.

– Chcemy być deweloperem tworzącym gry symulacyjne, które łączą elementy strategii, narracji i RPG znanym ze swoich unikalnych produktów. Pragniemy wyznaczać trendy w branży gier dzięki naszym innowacyjnym produkcjom odnoszącym sukcesy komercyjne. W najbliższych lat będziemy koncentrować się na budowie portfolio gier własnych, które wykorzystują najnowsze technologie i trendy w branży osiągając wyniki klasyfikujące je w top 500 gier Steam. – dodaje Robert Wesołowski.

Spółka planuje także powiększanie zasięgu rynkowego dzięki współpracy z wydawcami i dystrybutorami. Dodatkowo, przyjęta strategia zakłada realizację projektów portingowych o wysokim potencjale sprzedażowym.

Lp. Tytuł Platforma Orientacyjna data wydania
1. Tin Can PS4, XO, NS II kw 2023
2. Terraformers PS4, XO, NS II kw 2023
3. Moonshine Inc. PS4, XO II kw 2023
4. Snowtopia: Ski Resort Builder PS4, XO III kw 2023
5. Tin Can NS III kw 2023
6. Production Line PS4, XO, NS IV kw 2023
7. Crossroadss Inn 2 PC, NS, PS, XO 2024
8. Heliborne 2 PC, NS, PS, XO 2025
Plan wydawniczy Klabatera na lata 2023-2025

Źródło: Spółka

Artykuł Klabater buduje silne portfolio gier konsolowych i stawia na rozwój najsilniejszych marek własnych pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply