Strategia Bloober Team: Lider gier z gatunku horror do 2027, rynek główny GPW w 2023



Bloober Team – deweloper gier specjalizujący się dotychczas w horrorze psychologicznym – ogłosił podczas Games Invest Forum strategię na najbliższe lata, która zakłada, że do 2027 r. spółka zostanie światowym liderem horroru. Spółka przedstawiła roadmapę przyszłych działań, zapowiedziała utworzeniu oddziału w Warszawie i Los Angeles, a także przejście na główny rynek GPW w 2023 r.

„Często wspominam, że nasza gra ‚Basement Crawl’ była najgorszą grą w momencie, kiedy ją wydaliśmy. Nie boimy się do tego wracać, gdyż był to pierwszy punkt zwrotny w historii Bloober Team. To właśnie wtedy podjęliśmy decyzję o opracowaniu długoterminowej strategii studia, gdzie zaczęliśmy się skupiać na produkcji gier z gatunku horroru psychologicznego. W ostatnich latach osiągnęliśmy ten cel – zdobywając pozycję lidera w tworzeniu gier z tego segmentu. Teraz stoimy u progu trzeciego etapu naszej historii. Chcemy skupić się na tworzeniu najwyższej jakości gier z gatunku horror (jako cały gatunek). Siłą rzeczy będą to więc gry, które pokażą znacznie więcej elementów gameplayowych. Myślę, że premiera ‚Silent Hill’ 2 pokaże jak bardzo poszliśmy do przodu w naszym rozwoju” – powiedział CEO Bloober Team Piotr Babieno, cytowany w komunikacie.

Spółka wskazała w prezentacji strategii, że „sufit sprzedażowy” w gatunku horror psychologiczny to ok. 2 mln egzemplarzy, zaś horror plus akcja ma potencjał sprzedażowy ok. 10 mln egzemplarzy.

„Bloober Team zakłada oparcie długofalowej strategii na trzech filarach: tworzenie horrorów psychologicznych z elementami akcji, ekspansji poprzez współpracę z wyspecjalizowanymi partnerami oraz wolności twórczej zespołu. Dotychczas spółka skupiała się przede wszystkim na pokazaniu wyjątkowej historii przez tzw. ‚environmental storytelling’. W przyszłych produkcjach na pierwszym planie będzie akcja, przez którą studio będzie opowiadać swoje historie, co pozwoli znacząco zwiększyć ich potencjał sprzedażowy oraz jeszcze bardziej pogłębić immersję graczy” – czytamy dalej.

„Zostajemy przy swoim DNA – nasze gry używają strachu, aby pomóc graczom stawić czoła problemom dnia codziennego. Stanowią swego rodzaju katharsis pomagając ludziom radzić sobie z rzeczywistym lękiem. To nie przypadek, że aktualnie tak wiele produkcji jest odrobinę ‚ciemniejsza’. Horror jako gatunek jest najbardziej potrzebny wtedy, kiedy na świecie mamy niepokoje społeczne, wojny, kryzysy ekonomiczne. Chcemy tworzyć spółkę, która nie tylko będzie miała pozytywne wyniki finansowe, ale przede wszystkim fundamentalne wartości. Budujemy ją nie najbliższe kwartały, ale na dziesięciolecia” – wskazał prezes.

Obecnie spółka pracuje nad dwiema dużymi produkcjami – „Silent Hill 2” wraz z Konami oraz projektem C – grze na własnym IP we współpracy z Private Division (Take-Two Interactive). Poza dwoma głównymi tytułami Bloober współpracuje też m.in. z Anshar studios w produkcji „Layers of Fear”, z Draw Distance w projekcie M, z Rouge Games w projekcie F. Spółka w ramach strategii przedstawiła również mapę drogową dla kolejnych gier.

Plan na lata 2023-2017 obejmuje:

* projekty wewnętrzne: „Silent Hill 2”, Project C, Project G (faza koncepcyjna), Project H (w planach)

* Projekty współtworzone: „Layers of Fear”, Project M, Project F

* Inne media: „The Medium” – serial, „The Medium” – gra planszowa, „Layers of Fear” – film

* Pozostałe projekty do ogłoszenia.

„Obecnie spółka zatrudnia już ponad 230 osób i niedawno przeniosła główną siedzibę do nowego kompleksu Fabryczna Office Park w Krakowie. Nowe biuro jest jedną z najnowocześniejszych powierzchni, które powstało specjalnie w oparciu o koncepcję studia. Bloober Team posiada także własne studio Motion Capture w Krakowie i otwiera biuro w Warszawie. Ponadto w drugiej połowie roku planowane jest otwarcie nowego biura w Los Angeles. Spół-ka zamierza też w tym roku przejść na główny parkiet GPW” – czytamy dalej w komunikacie.

Dziś także odbywa się Games Invest Forum – pierwsza międzynarodowa konferencja inwestycyjna w branży gier w Warszawie, która powstała przy współpracy z Bloober Team, podkreślono. ISBnews jest partnerem medialnym wydarzenia.

Bloober Team, założony w 2008 r., podaje, że jest jednym z najważniejszych światowych producentów gier z gatunku psychological horror. Spółka jest notowana na NewConnect od 2011 r.

Źródło: ISBnews

Artykuł Strategia Bloober Team: Lider gier z gatunku horror do 2027, rynek główny GPW w 2023 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply