Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) spadł do 8,3% w styczniu br. z 9,5% przed miesiącem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet spadła o 32,7% w ujęciu miesięcznym.
„W styczniu 2023 r. w porównaniu z grudniem 2022 r. odnotowano niższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 32,7%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży ‚ogółem’ zmniejszył się z 9,5% w grudniu 2022 r. do 8,3% w styczniu 2023 r. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: ‚prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (z 27,5% przed miesiącem do 22,9%), ‚meble, rtv, agd’ (odpowiednio z 18,9% do 18,7%). Wzrost udziału odnotowały natomiast jednostki z grupy ‚tekstylia, odzież, obuwie’ (z 19,7% do 21,5%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews
Artykuł Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej spadł do 8,3% w styczniu pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.