AmRest, poprzez swoje spółki zależne AmRest Sp. z o.o. i AmRest Acquisition Limited, zawarł umowę sprzedaży udziałów z Almira OOO celem sprzedaży swojego biznesu restauracyjnego KFC w Rosji, podał AmRest. Spółka oczekuje, że otrzyma w rezultacie transakcji co najmniej 100 mln euro.
Finalizacja transakcji jest uzależniona od jej zatwierdzenia przez rosyjski urząd ds. konkurencji, zgody Yum! Brands Inc. oraz od innych zezwoleń regulacyjnych, które mogą mieć zastosowanie w Rosji.
„Na dziś i zgodnie z warunkami umowy sprzedaży udziałów AmRest oczekuje, że otrzyma w rezultacie transakcji kwotę w wysokości minimum 100 000 000 euro” – czytamy w komunikacie.
Ostateczne warunki transakcji, które są uzależnione od pewnych czynników zewnętrznych, w tym kursu walutowego, zostaną zakomunikowane w przypadku finalizacji transakcji, podano także.
„Niemniej jednak AmRest szacuje, że po ujęciu odpisów aktualizujących z tytułu utraty wartości aktywów biznesu rosyjskiego w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym na dzień 30 czerwca 2022 roku finalizacja transakcji nie powinna wymagać dalszych odpisów aktualizujących” – czytamy dalej.
AmRest jest obecny w Rosji od 2007 roku. Spółka aktualnie prowadzi 215 restauracji KFC na tym rynku, podała także spółka.
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Źródło: ISBnews
Artykuł AmRest ma umowę sprzedaży biznesu KFC w Rosji za min. 100 mln euro pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.