Sprzedaż online zrealizowana przez Answear.com w II kwartale br. wzrosła o 30% r/r do 198 mln zł, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF w II kw. br. wzrosły o 34% r/r do 196 mln zł.
W całym I półroczu br. sprzedaż online wzrosła o 31% r/r do 364 mln zł, zaś przychody wg MSSF – o 39% r/r do 374 mln zł, podano.
„Jesteśmy zadowoleni ze wstępnych wyników II kwartału bieżącego roku, zarówno pod względem sprzedażowym jak również wskażników finansowych i operacyjnych, co powinno przełożyć się na dobrą rentowność tego okresu, tym bardziej, że wyniki II kwartału nie powinny być obciążone zdarzeniami jednorazowymi jak to miało miejsce w poprzednim okresie. Cieszymy się również z powrotu i stopniowego odbudowywania rynku ukraińskiego, który przez kilka miesięcy był wyłączony ze sprzedaży oraz konsekwentnego wzrostu sprzedaży na pozostałych rynkach. Zdecydowaliśmy też o otwarciu nowego rynku – Słowenii – aby konsekwentnie zwiększać potencjał sprzedaży i optymalizować naszą logistykę na Bałkanach” – skomentował prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.
Na początku maja, po ponad dwóch miesiącach przestoju, Answear wznowił działalność w Ukrainie. Zamówienia są realizowane na terenie całego kraju, poza rejonami objętymi działaniami wojennymi. Pierwsze tygodnie od wznowienia sprzedaży – według oceny spółki – przebiegają bardzo dobrze.
„Podchodzimy z dużym optymizmem do rynku ukraińskiego. Sprzedaż w pierwszych tygodniach wygląda naprawdę obiecująco. Po czasowym wstrzymaniu sprzedaży związanej z wojną widać, że Ukraińcy pragną powrotu do normalności, co w pewnym sensie utożsamiane jest z zakupami ubrań i akcesoriów przez internet. Nasze pozytywne nastawienie wzmacnia fakt, iż naszym największym konkurentem na rynku ukraińskim była rosyjska platforma zakupowa” – dodał Bajołek.
W czerwcu br. spółka otworzyła działalność na 11. rynku – w Słowenii – kraju o wysokim wskaźniku dochodu „per capita” i dużej świadomości marek premium oraz rynkiem z potencjałem dalszych optymalizacji w zakresie obsługi logistycznej Answear dla kierunku bałkańskiego, wskazano też w komunikacie.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Aktualnie Answear działa na 10 rynkach. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews
Artykuł Sprzedaż online Answear wstępnie wzrosła o 30% r/r do 198 mln zł w II kw. pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.