Usługi przez internet udostępniało w ub.r. 99,8% jednostek administracji publicznej, w tym wszystkie urzędy administracji samorządowej, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Zdalny dostęp do zasobów jednostki umożliwiało 96,4% urzędów i 100% jednostek administracji rządowej. 67,8% jednostek administracji publicznej udostępniało online dane z rejestrów publicznych lub innych zasobów danych gromadzonych w urzędzie.
Z dostępu do internetu za pomocą stałego łącza w technologii DSL korzystało 99,9% jednostek. W 2021 r. 88,5% jednostek administracji publicznej zapewniało swoim pracownikom urządzenia przenośne pozwalające na mobilne łączenie się z Internetem w celach służbowych. Badane jednostki w urządzenia takie wyposażały 29,7% pracowników, podano również.
„Duży wybór funkcjonalności, możliwość przechowywania, przetwarzania i udostępniania dokumentów w wersji cyfrowej – to główne zalety systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją. W 2021 r. 83,1% jednostek administracji publicznej deklarowało korzystanie z systemu EZD, przy czym znacznie częściej stosowano go w jednostkach administracji rządowej (94,5%) niż w jednostkach administracji samorządowej (82,6%)” – czytamy w komunikacie.
GUS wskazał również, że w 2021 r. 95,4% głównych stron internetowych jednostek administracji publicznej spełniało wymogi ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych, w tym wszystkie główne strony urzędów marszałkowskich. Coraz więcej jednostek administracji publicznej posiada stronę internetową dostępną również w wersjach obcojęzycznych. W 2021 r. dostosowanie strony www dla obcokrajowców deklarowała ponad jedna trzecia urzędów. W 2021 r. 93,3% urzędów deklarowało posiadanie strony WWW zoptymalizowanej pod kątem urządzeń mobilnych. Największy odsetek podmiotów posiadających tak przygotowane witryny internetowe odnotowano w urzędach administracji rządowej (95,5%).
Usługi elektroniczne w 2021 r. oferowało obywatelom 99,8% jednostek administracji publicznej, przy czym 28,1% z nich udostępniało aplikacje możliwe do pobrania na urządzenia mobilne, oferujące e-usługi, a udział w głosowaniach czy konsultacjach społecznych online zapewniało 26,2% urzędów. Usługi przez Internet świadczyły wszystkie jednostki administracji samorządowej, podkreślono.
Źródło: ISBnews
Artykuł 99,8% jednostek administracji publicznej udostępniało usługi przez internet w 2021 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.