InPost: Kulminacja negatywnych czynników dla e-commerce nastąpi w II-III kw. 2022



Kulminacja negatywnych czynników dla sektora e-commerce nastąpi w II i III kw. 2022 r., kiedy na większości światowych rynków możliwy będzie spadek tempa wzrostu lub nawet spadek rynku w ujęciu nominalnym, uważa prezes InPostu Rafał Brzoska. Według niego nastąpi odchodzenie od dostaw door-to-door na rzecz dostaw do punktów odbioru.

„Drugi-trzeci kwartał naszym zdaniem to będzie kulminacja negatywnych zdarzeń, czyli prawdziwy efekt inflacyjny, szoku energetycznego. I pytanie, czy wyjdziemy z tego po dwóch kwartałach jako globalna ekonomia, czy przedłuży się to na kolejne kwartały. Ale na to nie mamy, niestety, wpływu” – powiedział Brzoska podczas telekonferencji prasowej.

„Strategicznie uważamy, że online będzie rósł. Mamy do czynienia w tym roku ze spowolnieniem – I, II, III kwartał możemy widzieć na większości światowych rynków spadek tempa lub spadek nominalny rynku e-commerce’owego. Widać to już w zmienionych prognozach wielu zagranicznych spółek e-commerce’owych” – dodał.

Na pogorszenie sytuacji branży wpływa presja inflacyjna, ale większość z zagranicznych graczy wskazuje przede wszystkim na wzrost kosztów logistycznych w związku ze wzrostem cen ropy.

„Ceny paliwa będą rosły, a dla większości e-commerce’u koszt logistyki będzie kluczowym driverem pogorszenia zyskowności lub wręcz spowolnienia tempa wzrostu” – wskazał Brzoska.

W efekcie InPost liczy na trend odchodzenia od dostaw door-to-door na rzecz dostaw do punktów odbioru.

„I InPost, będąc operatorem na 9 rynkach europejskich, ma gigantyczną szansę – i to jest nasze przekonanie – w najbliższych 2-3 latach, taki widzimy opportunity window, zwiększyć znacząco swoją ekspozycję na online, na e-commerce. Uważamy, że możemy zostać kluczowym partnerem dla większości z nich, bo wszyscy ci, którzy do dzisiaj promowali door-to-door, czyli dostawy kurierskie do drzwi, będą w przyspieszonym tempie odwracać ten trend” – podsumował prezes.

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

Źródło: ISBnews

Artykuł InPost: Kulminacja negatywnych czynników dla e-commerce nastąpi w II-III kw. 2022 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply