Dystrybutor e-commerce Primavera Parfum zwiększył przychody o 25% r/r do 245 mln zł w 2021 r. i szacuje wzrost przychodów na 20,5% r/r w I kw. 2022 r., podała spółka. Zysk EBIT w ub.r. wzrósł o 88% r/r do 4,65 mln zł przy 6,99 mln zł zysku netto.
Spółka przypomina, że prognozowała na ub.r. wzrost przychodów na poziomie 20% r/r.
Primavera, poza klasycznym hurtem, realizuje szereg innych usług – m.in. dropshipping, czyli model logistyczny sprzedaży przez internet, polegający na przeniesieniu całego procesu wysyłki towaru na dostawcę. Przychody ze sprzedaży w tym obszarze działalności wyniosły w 2021 r. 48 mln zł, wzrastając w ciągu roku o 20%. Drop-shipping stanowi około 19% wszystkich przychodów w grupie. Według wyliczeń zarządu, w omawianym okresie wysłano w ten sposób blisko 850 tys. paczek, podano w informacji.
„Oferowany przez nas model logistyczny, poza wymiernymi korzyściami ekonomicznymi, umożliwia dostarczenie paczki do klienta biznesowego lub indywidualnego nawet do 24 godzin od momentu złożenia zamówienia, dlatego jest chętnie stosowanym rozwiązaniem przed producentów” – powiedział dyrektor generalny Grupy Primavera Parfum Jędrzej Karasek, cytowany w komunikacie.
Trend wzrostowy kontynuowany był również w I kwartale br. Według szacunków Grupy, w pierwszych trzech miesiącach tego roku przychody ze sprzedaży wzrosły r/r o 20,5% wobec prognozowanych wcześniej 15%, podano także.
„W dniu 1 marca wszedł w życie zakaz sprzedawania produktów kosmetycznych zawierających lilial, składnik wielu kompozycji zapachowych. Zgodnie z rozporządzenia Komisji Unii Europejskiej substancja ta została sklasyfikowana jako CMR, czyli rakotwórcza, mutagenna lub działająca szkodliwie na rozrodczość. Usunięcie jej z naszych ofert oraz magazynów generowało straty finansowe” – wskazał Karasek.
Primavera podała też, że wycofała wszystkie produkty rosyjskie, oznaczone kodami zaczynającymi się od cyfr 460-469 ze swojej oferty. Oznacza to brak tychże produktów w kilkudziesięciu współpracujących z dystrybutorem sklepach internetowych w Polsce oraz regionie.
Primavera Parfum świadczy usługi dla e-sklepów oparte o system dropshippingu lub semi-dropshippingu.
Źródło: ISBnews
Artykuł Przychody Primavera Parfum wzrosły o 25% pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.