Render Cube, łódzkie studio odpowiedzialne za produkcję Medieval Dynasty, ogłosiło oficjalną road mapę tytułu, która zdradza kierunki jej rozwoju na najbliższe kwartały oraz 2022 rok. W nadchodzących aktualizacjach znajdzie się m.in. tryb rozgrywki w perspektywie trzeciej osoby, szeroki wybór dekoracji pozwalający nadać wiosce unikalny wygląd, nowa ścieżka zadań związanych z dziedzicem rodu oraz wyczekiwana wersja konsolowa gry. W tytuł na samej platformie Steam grało wczoraj równocześnie 16,7 tys. osób – to drugi najwyższy peak graczy odnotowany przez polską premierę w tym roku.
Medieval Dynasty to flagowy tytuł studia Render Cube, który 23 września zakończył 12-miesięczną obecność w trybie early access i osiągnął status pełnej wersji, dostępnej szeroko nie tylko na platformie Steam, ale również na Epic, GOG i w Microsoft Store. Zebrana dotąd liczba komentarzy wynosi ponad 19 tys., a ocena utrzymuje się na wysokim, 90% poziomie. W szczytowym momencie w tytuł na platformie Steam grało jednocześnie 16,7 tys. osób, co jest drugim najwyższym wynikiem zanotowanym przez polską premierę w 2021 roku.
– 23 września o godz. 12:00 w południe, Medieval Dynasty został udostępniony graczom w pełnej wersji, nad którą intensywnie pracowaliśmy przez ostatni rok obecności w early access. Wszystkie cztery edycje gry, zróżnicowane pod względem materiałów dodatkowych, zajęły wysokie miejsca na platformie Steam, a najpopularniejsza z nich osiągnęła TOP2, znajdując się zaraz za największą produkcją w historii Amazonu, której budżet liczony jest w setkach milionów dolarów. Zgodnie z zapowiedziami i odpowiadając na wysokie zainteresowanie ze strony graczy, przedstawiliśmy im oficjalną road mapę produkcji Medieval Dynasty, która zawiera kluczowe aktualizacje, przewidziane do implementacji w najbliższych kwartałach. Już teraz tytuł potrafi zaoferować ponad 100h rozgrywki potrzebnej na odblokowanie wszystkich możliwych budynków czy technologii, a w planach mamy kolejne pomysły jak nie tylko rozbudować tę produkcję, ale także uatrakcyjnić ją dla obecnych oraz przyszłych graczy. Jedną z najważniejszych i najbliższych aktualizacji będzie wprowadzenie trybu rozgrywki w widoku z trzeciej osoby, co pozwoli fanom tytułu doświadczyć go w zupełnie nowy sposób. A to tylko wierzchołek tego co zaplanowaliśmy dla graczy. Dziękuję im za tak pozytywne przyjęcie naszej gry i docenienie jej unikalnego połączenia gatunkowego, które pozwala czerpać z rozgrywki przyjemność fanom zarówno survivali, jak i city builderów, rpgów, strategii czy symulatorów. Medieval Dynasty to nasza najważniejsza gra i będziemy ją rozwijać jeszcze przez długi okres czasu, jednocześnie poszerzając jej grono odbiorców, m.in. poprzez wersję na konsole czy gogle VR – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.
17 czerwca 2021 r. gra Medieval Dynasty została udostępniona w ramach usługi Microsoft Xbox Game Pass For PC. Ogłoszenie nastąpiło podczas wydarzenia Xbox Games Showcase, gdzie materiał wideo z gry został zaprezentowany na jednym nagraniu obok takich tytułów jak Among Us, Hades czy S.T.A.L.K.E.R.
Łódzkie studio pracuje już nad edycją konsolową gry, a sam tytuł od początku produkcji był projektowany pod obsługę pada, co przyspieszy cały proces. Premiera planowana jest w pierwszym półroczu 2022 roku. W przygotowaniu jest również wersja na gogle VR w ramach umowy ze Spectral Games S.A., spółką zależną Incuvo S.A., studiem, które pracuje nad wersją VR gry Green Hell.
W zeszłym roku Render Cube S.A. osiągnęła 7,5 mln zł przychodu, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł. W tym roku spółka przeprowadziła z sukcesem dwie oferty publiczne akcji, których łączna wartość wyniosła 16,8 mln zł. Zgromadzone środki zostaną przeznaczone na rozbudowę studia animacji i muzyki, zatrudnienie dodatkowych programistów z doświadczeniem w pracach nad grami wieloosobowymi oraz na powiększenie zespołu, który będzie rozwijał grę Medieval Dynasty. W obu ofertach publicznych firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji był Dom Maklerski INC S.A. Spółka planuje zadebiutować na rynku NewConnect jeszcze w 2021 r.
Render Cube S.A. to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r., zatrudniające kilkanaście osób. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracą z m.in. CD Projekt, Techland czy Platige Image. W ostatnich latach Spółka skupia się na produkcji własnych tytułów, wydawanych na platformach PC.
Największym tytułem studia jest Medieval Dynasty, unikatowa produkcja, która zadebiutowała w formule wczesnego dostępu 17 września 2020 roku, łącząc w sobie najlepsze cechy z takich popularnych gatunków jak survivale, symulatory, RPG i strategie.
Źródło: Spółka
Artykuł Render Cube zaprezentował oficjalną road mapę tytułu Medieval Dynasty pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.