Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) spadł do 7,4% w lipcu 2021 r. z 8,1% całości sprzedaży w czerwcu br. podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet spadła o 6,3% w ujęciu miesięcznym.
„W lipcu 2021 r. w porównaniu z czerwcem br. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 6,3%). Udział tej sprzedaży zmniejszył się z 8,1% w czerwcu br. do 7,4% w lipcu br. Spadek udziału sprzedaży przez internet zaobserwowano w większości grup przy czym największy wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup ‚meble, rtv, agd’ (z 16,2% przed miesiącem do 14,7%) oraz ‚prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (odpowiednio z 18,8% do 18,0%). Wzrost udziału sprzedaży przez Internet raportowały jedynie jednostki z grupy ‚tekstylia, odzież, obuwie’ (z 18,6% przed miesiącem do 19,7%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews
Artykuł Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej spadł do 7,4% w lipcu pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.