Zarząd Skinwallet zdecydował o wejściu na rynek tokenizacji w oparciu o technologię blockchain (non-fungible tokens, „niezmienialne tokeny”), podała spółka. Ponadto Skinwallet planuje w II poł. 2021 r. zintensyfikować pracę nad modelem swojej platformy w sieci Web3.
„NFTs to unikalne aktywa cyfrowe, to jeden z najgłośniejszych trendów cyfrowych ostatnich miesięcy. Dzięki swojej unikalności i łatwości weryfikacji mogą funkcjonować jako dowód autentyczności i własności w ramach sfery cyfrowej. W praktyce umożliwiają m.in. poświadczenie oryginalności cyfrowych przedmiotów. W świecie esportowym wykorzystywane są m.in. jako nowe sposoby monetyzacji gier i zupełnie nowe strumienie przychodów dla ich twórców i wydawców” – czytamy w komunikacie.
Web 3.0 to zbiór technologii internetowych następnej generacji pozwalający na decentralizację sposobu dystrybucji treści w oparciu m.in. o technologię blockchain. Jej celem jest utworzenie bardziej otwartych, połączonych i inteligentnych stron oraz aplikacji internetowych, skupiających się na wykorzystaniu automatycznego rozumienia transmitowanych danych, wyjaśniono.
„Prace nad dostosowaniem platform Skinwallet do obrotu dobrami cyfrowymi z wykorzystaniem technologii NFT już się rozpoczęły. Emitent widzi duży potencjał w demokratyzacji dostępu do dóbr cyfrowych w oparciu o tokenizację. W planach spółki na rok 2022 jest stworzenie infrastruktury dla twórców gier opartej na blockchain i koncepcji metaversów, tj. kolektywnej wirtualnej przestrzeni współtworzonej przez użytkowników” – czytamy dalej w komunikacie.
Tokenizacja jest uzupełnieniem ekosystemu, który spółka buduje od momentu powstania platformy Skinwallet.
„Web3 zrewolucjonizuje obraz przemysłu rozrywkowego oraz podejście do dystrybucji cyfrowych treści. To trend, który zmierza m.in. do przekazania w ręce użytkowników możliwości kreowania internetu, zmieniając ich w twórców wirtualnej rzeczywistości. Reguluje też tak istotną kwestię, jak prawo własności do dóbr cyfrowych. […] Zjawisko Web3 ma szansę na stałe zmienić sposób funkcjonowania, postrzegania i wykorzystania dóbr cyfrowych w internecie, które są w centrum zainteresowania Skinwallet” – skomentował prezes Kornel Szwaja, cytowany w komunikacie.
Skinwallet to działająca od 2019 roku platforma handlu dobrami cyfrowymi w grach wideo. Głównym rynkiem aktywności spółki jest gra „Counter-Strike: Global Offensive”, platforma umożliwia również handel przedmiotami z gry „Dota 2” oraz „Team Fortress 2”, a w kolejnych miesiącach planowane jest uruchomienie możliwości handlu dobrami cyfrowymi z kolejnych gier. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect we wrześniu 2020 r.
Źródło: ISBnews
Artykuł Skinwallet wchodzi na rynek tokenizacji w oparciu o technologię blockchain pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.