CDRL – właściciel marki Coccodrillo – utworzył odpis aktualizujący wartość udziałów w spółkach zależnych na łączną kwotę 18,9 mln zł, które obciążą skonsolidowany wynik netto w IV kw. 2020 r., podała spółka.
„W związku z przedłużającymi się ograniczeniami związanymi z epidemią COVID-19 zarząd podjął decyzję o dokonaniu odpisów z tytułu utraty wartości środków trwałych i wartości niematerialnych wynikających z przeprowadzonych testów na utratę wartości udziałów w spółkach zależnych na łączną kwotę 18,9 mln zł, które obciążą skonsolidowany wynik netto w IV kw. 2020 r.. Największą wartość odpisu, tj. 15.5 mln zł, stanowi odpis na utratę wartości udziałów w polskich spółkach zależnych prowadzących sklepy zlokalizowane w galeriach handlowych” – czytamy w komunikacie.
Dodatkowo spółka zawiązała odpis na utratę wartości udziałów w pozostałych spółkach zależnych na kwotę 3,4 mln zł, który również obciąży wynik IV kw.2020 r. Zaliczenie odpisów dokonanych na spółkach zależnych do pozostałych kosztów operacyjnych wynika z zastosowanych międzynarodowych standardów rachunkowości.
„Utrata wartości spowodowana jest głównie czynnikami niezależnymi od emitenta. Największy wpływ na nią miała sytuacja pandemiczna oraz wprowadzane obostrzenia m.in. w formie zamykania galerii handlowych, w których emitent posiada salony zarządzane przez te spółki zależne” – czytamy także.
Zarząd spółki jednocześnie wskazuje, że zarządy spółek zależnych podejmują działania zmierzające do restrukturyzacji kosztów związanych z prowadzeniem ich działalności.
Spółka zastrzegła, że prezentowane powyżej wartości mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie,a ostateczne wyniki zostaną przedstawione 15 kwietnia 2021 r.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi – Buslik.
Źródło: ISBnews
Artykuł CDRL utworzyła 19,8 mln zł odpisu wpływającego na wynik za IV kw. 2020 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.