Bank Pekao umożliwił przelewy na telefon klientom z sektora MŚP i korporacyjnego



Bank Pekao umożliwił klientom z sektorów MŚP oraz korporacyjnego, korzystającym z bankowości elektronicznej PekaoBiznes24, wykonywanie przelewu na telefon, podał bank. Od lutego nowe rozwiązanie jest w fazie testowej, prowadzonej wspólnie z PZU.

„Od 1 marca 2021 r. klienci biznesowi Banku Pekao mogą wykonywać przelew na numer telefonu indywidualnego odbiorcy płatności, zarejestrowanego w bazie Polskiego Standardu Płatności (PSP) – w systemie BLIK. Do tej pory taką możliwość mieli wyłącznie klienci indywidualni. Swój numer telefonu z numerem rachunku bankowego w bazie PSP powiązało już ponad 7 mln Polaków, a liczba ta ciągle rośnie” – czytamy w komunikacie.

Limit pojedynczej transakcji realizowanej przez PekaoBiznes24 wynosi 10 tys. zł, a liczba przelewów w danym dniu jest nieograniczona. Ich zlecenie jest możliwe całą dobę przez 7 dni w tygodniu, podkreślono.

„Niewątpliwymi zaletami przelewów na telefon jest ich realizacja w czasie rzeczywistym oraz fakt, że nadawca nie musi znać numeru konta odbiorcy, a zatem nie poświęca czasu na to, aby go uzyskać i wprowadzić do formularza przelewu. Wszystko odbywa się ekspresowo i bezgotówkowo, co jest szczególnie istotne w trakcie obostrzeń pandemicznych związanych z COVID-19. Dlatego bardzo nam zależało, aby udostępnić tę usługę naszym klientom firmowym w możliwie najkrótszym czasie, a to, że jako pierwsi w Polsce wdrożyliśmy ją w segmencie korporacyjnym i MŚP, stanowi dla nas dodatkowy powód do zadowolenia” – powiedziała wiceprezes Banku Pekao, nadzorująca Pion Bankowości Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Magdalena Zmitrowicz, cytowana w materiale.

„Przelew na telefon pozwoli przedsiębiorcom na przykład na szybkie zasilenie rachunku pracownikowi na potrzeby zapłacenia przez niego faktury, dokonania zakupu firmowego czy wypłacenia mu zaliczki na poczet przyszłego wynagrodzenia. Ta forma płatności sprawdzi się także w tych branżach, w których firma prowadzi rozliczenia z klientami detalicznymi. Może służyć m.in. do przelewania środków w ramach zwrotów, reklamacji czy innej formy roszczenia ze strony indywidualnego odbiorcy, a także do szybkiej wypłaty środków beneficjentom ubezpieczeń lub innych świadczeń, np. socjalnych” – dodał wiceprezes Banku Pekao, nadzorujący Pion Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej, Jerzy Kwieciński.

Bank Pekao jest częścią grupy PZU – największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1998 roku bank obecny jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Aktywa razem banku wyniosły 222,38 mld zł na koniec 2020 r.

Źródło: ISBnews

Artykuł Bank Pekao umożliwił przelewy na telefon klientom z sektora MŚP i korporacyjnego pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply