Pora na Pola uruchomiła kampanię crowdinvestingową



Pora na Pola – internetowa platforma z żywnością rzemieślniczą – uruchomiła kampanię crowdinvestingową na Crowdway z celem oferty w kwocie 2,61 mln zł, podano w komunikacie. W 2023 r. spółka planuje debiut na NewConnect. Do tego czasu przychody mają rosnąć o ponad 150% rocznie.

„Pora na Pola w obciążonym pandemią roku 2020 wzrosła 6-krotnie. Teraz ma apetyt na więcej. Właśnie wystartowała kampania crowdinvestingowa spółki na Crowdway.pl. Cel oferty akcji to 2,61 mln zł na akcelerację biznesu, który w ubiegłym roku rozwijał się 9 razy szybciej niż cały rynek e-grocery” – czytamy w komunikacie.

Pora na Pola jest w trakcie procesów inwestycyjnych zaplanowanych do końca 2022 roku. Dzięki ponadprzeciętnej dynamice w ubiegłym roku, spółka podjęła decyzję o przyspieszeniu realizacji strategii. Ma w tym pomóc trzecia w historii oferta akcji Pora na Pola. Emisja o wartości do 2,61 mln zł, która właśnie wystartowała i jest promowana we współpracy z platformą Crowdway. Pozyskane środki spółka przeznaczy na zwiększenie efektywności procesu zakupowego. W planie ma zmianę cyklu logistycznego z tygodniowego na dzienny. Pomoże w tym otwarcie nowego hubu logistycznego. Będzie to pierwszy krok w kierunku regionalizacji platformy, czyli budowania lokalnych magazynów w całym kraju, podano w informacji.

Firma kończy prace nad algorytmem predykcji koszyka – projektem B+R dofinansowanym dotacją UE w kwocie blisko 0,5 mln zł. Wyniki prac wraz z kwotą pozyskaną z rozpoczętej oferty akcji pozwolą spółce rozwinąć sprzedaż w modelu subskrypcyjnym. Pora na Pola zamierza przygotować też kolejny innowacyjny algorytm do prognozowania popytu na poszczególne produkty, by ułatwić planowanie dostaw. Pozostałe środki pozyskane w emisji pomogą w rozwoju sprzedaży w kanale B2B, dodano także.

Firma ma na koncie już dwie rundy finansowania społecznościowego. Do tej pory pozyskała ponad 1,16 mln zł od 1 000 inwestorów. Dzięki nowej emisji Pora na Pola chce zwiększyć częstotliwość dostaw zdrowej żywności, precyzyjnie przewidywać koszyki zakupów i otworzyć regionalne huby logistyczne. W 2023 roku planuje debiut na NewConnect. Do tego czasu przychody mają rosnąć o ponad 150% rocznie, podano także.

„W dobie pandemii szybko rozwijające się biznesy mogą liczyć na crowdinwestorów. Preferowane przez nich branże to obok kraftowych alkoholi i gamingu, także rynek konopny, fotowoltaika i e-commerce. Skala zainteresowania startem emisji akcji Pora na Pola jest dwa do trzykrotnie wyższa wobec poprzednich naszych projektów z branży spożywczej – powiedział dyrektor ds. rozwoju biznesu w Crowdway Tomasz Kowcun, cytowany w komunikacie.

„Osobiście sprawdziłem setki rolników i rzemieślników, by w zorganizowanym w 2017 roku e-targu żywności poranapola zaoferować tylko najlepsze, naturalne produkty, wytwarzane metodą rzemieślniczą” – powiedział prezes Adrian Piwko.

Pierwszych inwestorów pozyskał w 2019 roku, zanim w firmie pojawił się pierwszy pracownik. W miarę rozwoju serwisu i zapotrzebowania na kapitał zwrócił się do crowdinwestorów ponownie wiosną 2020, a liczba zapisów na akcje przekroczyła parametry oferty. Dziś zespół Pora na Pola tworzy już 20 pasjonatów zdrowej żywności oraz 1000 inwestorów, którzy dołożyli do rozwoju spółki w sumie ponad 1,16 mln zł. Za pośrednictwem e-targu poranapola swoje produkty oferuje już ponad 80 rolników i wytwórców żywności.

„Dostawcy produktów na platformie Pora na Pola to młode pokolenie rzemieślników, którzy łączą tradycyjne metody produkcji z nowoczesnym podejściem do biznesu. Niektóre z firm osiągnęły w ubiegłym roku 6-cyfrową sprzedaż na naszym e-targu” – dodał Piwko.

W 2020 roku firma zrealizowała około 10 tysięcy zamówień i dostarczyła ponad 165 tysięcy produktów do domów konsumentów w całej Polsce. Przychody spółki przekroczyły 2,5 mln zł i wzrosły o ponad 500% wobec roku poprzedniego.

„Osiągnęliśmy blisko 9 razy większą dynamikę niż rynek e-grocery, który według PwC wzrósł w tym czasie o 60%. Do 2023 roku spółka zakłada osiągnięcie rentowności EBITDA, przy rocznych obrotach na poziomie 42 mln zł. Według ostrożnych założeń, średnioroczne tempo wzrostu przychodów Pora na Pola w tym okresie przekroczy 150%” – wskazał też prezes.

Źródło: ISBnews

Artykuł Pora na Pola uruchomiła kampanię crowdinvestingową pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply