Stava, realizująca aktualnie emisję akcji w modelu crowdfundingu, oraz Pointpack podpisały list intencyjny w sprawie rozwoju wzajemnej współpracy. Obie spółki chcą wspólnie rozwijać segment lokalnych usług miejskich skoncentrowanych na niezawodnych dostawach, podała spółka.
„Obecnie wspieramy ponad 8 000 punktów handlowych w integracji usługi nadawania i odbierania przesyłek. Tworzymy ekosystem, dzięki któremu efekt skali pojawia się szybciej, a klienci mają możliwość skorzystania z usług kurierskich, oszczędzając swój czas. Szacujemy, że do 2025 r. roczna liczba przesyłek wzrośnie do ok. 32 na mieszkańca w porównaniu do ok. 14 w tym roku” – powiedział prezes Pointpack Marek Piosik, cytowany w komunikacie.
„Rozwój segmentu dowozów zakupów i innych usług realizowanych dla branży handlowej w zakresie logistyki ostatniej mili znacząco przyspieszył w 2020 roku i wszystko wskazuje na to, że ten trend utrzyma się w 2021 roku. Stava inwestuje w rozbudowę oferty dla sieci handlowych i dlatego bardzo się cieszymy z perspektywy dalszej, szerszej współpracy z Pointpack” – dodał wiceprezes Stava Grzegorz Aksamit.
Wcześniej Stava podała, że sieć sklepów Stokrotka rozszerzyła ofertę zakupów online z dowozem do domu i powierza dostawy kurierom Stava. Usługa jest w tej chwili dostępna w 17 miastach w Polsce.
W grudniu ub.r. McDonald’s Polska oraz Stava podpisały list intencyjny, według którego McDonald’s Polska zamierza powierzyć Stava uruchomienie usługi McDelivery w kolejnych miastach, gdzie działają oddziały polskiej sieci gastro-kurierskiej.
Spółka podawała ponadto, że zwiększyła w kraju liczbę oddziałów do 30 obecnie i planuje, że w I kwartale 2021 r. sieć będzie składała się łącznie z 37 oddziałów.
Stava jest wiodącą franczyzą w branży dowozów posiłków. Oferowane przez oddziały spółki usługi kurierskie pomagają restauracjom i sklepom rozwijać biznes w oparciu o dowozy, sprowadzając kwestię dostawy posiłku do kilku kliknięć na tablecie. We wszystkich lokalizacjach realizuje bezpieczne dowozy zakupów i jedzenia według najwyższych standardów sanitarnych, zgodnych z zasadami Kodeksu Dobrych Praktyk, który został zaaprobowany przez Główny Inspektorat Sanitarny, podano też w materiale.
Pointpack jest doświadczonym integratorem budującym rozwiązania IT dla branży handlowej i kurierskiej w obszarze ostatniej mili logistyki miejskiej, systemów kasowych i punktów „click and collect”. Spółka skupia się na budowaniu efektów synergii i skali wypływającej z integracji wielu partnerów poprzez tworzenie przestrzeni biznesowej do koopetycji w handlu tradycyjnym oraz internetowym, logistyce i usługach na żądanie.
Stava jest największą franczyzową siecią gastro-kurierską, która rozwija także ofertę w zakresie lokalnych usług kurierskich ostatniej mili dla branży handlowej. Usługi Stava są komplementarne do usług Pointpack.
Źródło: ISBnews
Artykuł Stava oraz Pointpack mają list intencyjny w sprawie rozwoju współpracy pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.