Odwiedzalność obiektów handlowych 19-25 X wyniosła 70% ubiegłorocznej



Odwiedzalność w obiektach handlowych w okresie 19-25 października w dni handlowe wyniosła średnio 70% ubiegłorocznej wartości w analogicznym okresie, podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH). To o 10 pkt proc. mniej niż w tygodniu poprzednim (12-18 października).

„Uwagę zwraca sobotni wynik odwiedzalności. Tego dnia weszły w życie kolejne obostrzenia, a liczba klientów spadła o 35% w stosunku do rezultatu z ubiegłego roku” – czytamy w komunikacie.

W najtrudniejszej sytuacji znajdują się największe obiekty handlowe, w których zatrudnionych jest najwięcej osób. Od początku pandemii osiągają one niższe wyniki odwiedzalności niż małe i średnie nieruchomości komercyjne w porównaniu z rezultatami z ubiegłego roku. W badanym tygodniu zanotowały footfall niższy o 7-9 pkt proc. od mniejszych obiektów, wskazano również.

Najtrudniejsza sytuacja jest w regionie wschodnim. Tam odwiedzalność w ubiegłym tygodniu była prawie o połowę niższa niż przed rokiem.

„PRCH, które zrzesza ponad 200 największych podmiotów działających w branży nieruchomości handlowych stoi na stanowisku, iż wprowadzanie dodatkowych ograniczeń dla handlu jest nieuzasadnione. Klienci przychodzą obecnie do galerii po to, żeby zaspokoić najważniejsze potrzeby zakupowe, w centrach nie ma tłumów, obowiązują godziny dla seniorów oraz ograniczenia dotyczące liczby osób, które mogą przebywać w sklepie. Dodatkowo branża jest przygotowana do bezpiecznej obsługi klientów. Przygotowaliśmy się do realizacji naszych zadań uwzględniając zmieniającą się sytuację epidemiologiczną, dzięki stosowaniu najwyższych standardów sanitarnych (np. nieograniczony dostęp do środków dezynfekujących, czy regularna i częsta dezynfekcja miejsc dotykanych przez ludzi) oraz szerokim działaniom informacyjno-edukacyjnym kierowanym do klientów” – powiedział dyrektor generalny PRCH Radosław Knap, cytowany w komunikacie.

„Centra handlowe ze względu na fakt, że dysponują ogromnymi powierzchniami pozwalającymi na sprawną obsługę klientów, zapewniają możliwość bezpiecznych zakupów oraz działania z obowiązującymi przepisami. Warto podkreślić, że już wiosenny lockdown mocno zdestabilizował sytuację finansową wielu podmiotów z branży handlowej, które mozolnie zaczęły odrabiać straty i obecnie muszą zmierzyć się z kolejnymi zagrożeniami. Wprowadzenie kolejnych ograniczeń może zagrozić przyszłości wielu podmiotów z sektora handlowego” – dodał.

Dane prezentowane przez PRCH pochodzą z obiektów, których powierzchnia (4,14 mln m2 GLA) stanowi 33% rynku centrów handlowych w Polsce.

Źródło: ISBnews

Artykuł Odwiedzalność obiektów handlowych 19-25 X wyniosła 70% ubiegłorocznej pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply