Movie Games zdecydowało o rozszerzeniu prowadzonego profilu działalności o produkcje w stylistyce 2D oraz low-poly, które będą realizowane wewnętrznymi zasobami kapitałowymi, podała spółka. Produkcje te – znajdujące się obecnie w fazie koncepcyjnej – będą skupiać się na określonych aspektach uniwersum czy mechaniki głównych tytułów „Drug Dealer Simulator” 1 i 2, podkreślono.
„Podjęta decyzja jest wynikiem przeprowadzonej analizy potencjału sprzedażowego oraz obecnych trendów rynkowych. Gra w stylistyce 2D to tytuł z grafiką dwuwymiarową, opartą na płaskich obiektach, najczęściej rysowanych ręcznie lub utworzonych z niewielkiej liczby pojedynczych pikseli. W grze 2D gracz może poruszać się w kierunkach góra-dół-lewo-prawo, bez możliwości poruszania się w głąb ekranu” – czytamy w komunikacie.
Stylistyka low-poly to typ grafiki komputerowej 3D, w której obiekty są uproszczone – składają się z mniejszej liczby wielokątów [polygonów], co oznacza, że mają mniej detali. Najczęściej gry low-poly opierają się również na mało zaawansowanych efektach, m.in. świetlnych, oraz celowo odzwierciedlają stylistykę gier z okresu 1995-2003, wskazano.
„Przyszłość serii widzimy nie tylko w realistycznych, dużych, wymagających realizacyjnie grach takich jak ‚DDS’ 1 i 2. Oczywiście, główna seria będzie kontynuowana, lecz tym, co gracze cenią w ‚DDS’, są przede wszystkim atmosfera i mechanika, te zaś nie muszą być przedstawione w realistyczny sposób z perspektywy pierwszej osoby. Na etapie koncepcyjnym są obecnie projekty skupiające się na elementach fabuły czy rozgrywki ‚DDS’ w ujęciu uproszczonym (low-poly), widzianym z innej perspektywy, np. z lotu ptaka, czy wykorzystujące grafikę 2D. Mamy przesłanki aby sądzić, że w najbliższym czasie tytuły tego typu, również powiązane w różnym stopniu z symulatorami i dotykające zbliżonej tematyki, przeżyją swój renesans” – powiedział prezes Mateusz Wcześniak, cytowany w komunikacie.
Wyjaśnił, że podejście spółki wynika z faktu, że z jednej strony obserwuje ona „chłodne czy w najlepszym razie umiarkowane” przyjęcie gier triple-A, takich jak „Dragon Age: The Veilguard” czy „Avowed”, czy nieco dawniejsze, ale bardziej zbliżone do tematyki „DDS Saints Row”. Z drugiej, sukces odnoszą gry prostsze, skupione na jednej lub kilku kluczowych mechanikach, stawiające przede wszystkim na rozgrywkę.
„W ich przypadku strona graficzna jest głównie funkcjonalna i nie stara się tworzyć iluzji prawdziwego świata. ‚R.E.P.O.’, ‚Lethal Company’, ‚Star Truckers’ – te i podobne tytuły tworzone niższym nakładem, niekiedy przez zaledwie kilka osób, dowodzą swoim sukcesem, że wyścig o najbardziej realistyczną stronę wizualną zszedł w percepcji graczy na dalszy plan” – dodał prezes.
Spin-offy „Drug Dealer Simulator” znajdują się w fazie koncepcyjnej, gdzie tworzone i wstępnie testowane są różne podejścia do tematyki handlu nielegalnymi używkami, zaznaczono.
„Wydawca bada możliwości i potencjał rozwoju kolejnych projektów oraz buduje zespół wewnętrzny, który zajmie się realizacją pierwszej z nowych gier. Jednocześnie nieustannie rozwijany jest ‚Drug Dealer Simulator 2′ oraz trwają prace analityczne mające umożliwić przyszłą realizację ‚DDS 3′” – podsumowano.
Movie Games to wywodzący się z Polski globalny wydawca gier wideo. Portfolio Movie Games zawiera gry przygodowe (seria „Lust”), symulatory („Drug Dealer Simulator”, „Gas Station Simulator”, „MythBusters” i „Alaskan Road Truckers”), a także przedstawicieli innych gatunków, takich jak strategia czy first-person shooter. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w 2018 r., zaś w styczniu 2023 r. przeniosła notowania na rynek
Źródło: ISBnews
Artykuł Movie Games rozszerzy działalność o produkcje 2D oraz low-poly jako spin-offy DDS pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.