Z ramach najbliższego Black Friday zakupy zamierza zrobić 64,2% Polaków – w ub.r. tak deklarowało 63,2% ankietowanych, wynika z badania UCE Research i Grupy Offerista. Zakupy planują głównie osoby w wieku 18-34 lat.
„Duża część Polaków planuje coś kupić przy okazji Black Friday i to jest dobra wiadomość dla branży retailowej. Natomiast r/r wzrost tego odsetka jest praktycznie niewidoczny. Niektóre analizy rynkowe podają, że znacznie więcej osób skorzysta z dorocznych promocji. Jednak, w mojej ocenie, sześćdziesiąt kilka procent to bardzo realny wynik, biorąc pod uwagę zachowania Polaków oraz to, do czego przyzwyczaił nas przez lata rodzimy handel” – powiedział ekspert branży retailowej i współautor badania z Grupy Offerista Robert Biegaj, cytowany w komunikacie.
Z badania wynika, że 18,9% konsumentów nie zamierza skorzystać w tym roku z ofert w Czarny Piątek. W ub.r. tak twierdziło 18,3% ankietowanych. Natomiast 16,9% nie potrafi jeszcze się określić, czy skorzysta z ww. okazji zakupowych. W zeszłym roku 18,5% badanych było niezdecydowanych.
„Patrząc na szczegółowe wyniki, widać, że kobiety rzadziej niż mężczyźni zamierzają wziąć udział w Black Friday (66,8% vs. 61,8%). W 2023 roku było podobnie (59,7% kobiety vs. 66,9% mężczyźni). Wiadomo też, że najaktywniejsze będą osoby w wieku 18-34 lat. Rok temu było identycznie” – czytamy dalej.
Najczęściej z ww. okazji planują skorzystać konsumenci z miast liczących 200-499 tys. ludności lub ze wsi i z miejscowości mających do 5 tys. mieszkańców. Poprzednio dotyczyło to Polaków z tak samo dużych miast oraz z miejscowości zamieszkałych przez 5-19 tys. osób. Zakupy w ramach Black Friday przeważnie zamierzają robić rodacy, którzy miesięcznie zarabiają na rękę 7000-8999 zł lub 5000-6999 zł, a także mają wykształcenie wyższe bądź średnie. Rok temu deklarowali tak głównie konsumenci z dochodami przekraczającymi 9000 zł lub w przedziale 7000-8999 zł. W zakresie poziomu wykształcenia było identycznie, zakończono.
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 6-7 listopada 2024 r. metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez UCE Research i Grupę Offerista na próbie 1 007 dorosłych Polaków w wieku 18-80 lat.
Źródło: ISBnews
Artykuł 64,2% Polaków zamierza zrobić zakupy podczas Black Friday pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.