Strategia grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego na lata 2025-2027 zakłada m.in. zwiększenie udziału w finansowaniu klientów biznesowych do 18% z 16,5%, podał bank. Celem w ramach strategii jest też pozyskanie 200 tys. nowych klientów biznesowych w 3 lata (wobec 641 tys. obecnie).
„Bank będzie coraz silniejszym partnerem polskiego biznesu, dostarczając szeroką ofertę produktowo-usługową oraz zapewniając relacyjną obsługę klientów. Celem Strategii jest zwiększenie udziału w finansowaniu klientów biznesowych z 16,5% do 18%” – czytamy w komunikacie.
Celem banku w ramach strategii jest też pozyskanie 200 tys. nowych klientów biznesowych w 3 lata, podano w prezentacji.
Obecnie bank ma 641 tys. klientów biznesowych.
PKO BP deklaruje, że chce być „bankiem pierwszego wyboru” dla polskiego biznesu.
Plany dotyczące małych firm to:
„Zdalny, trzyminutowy proces otwierania konta i firmy oraz wsparcie przed rejestracją działalności np. pomoc w stworzeniu strony internetowej
Omnikanałowa obsługa z wysokim poziomem cyfryzacji” – wymieniono w prezentacji.
Plany dotyczące małych dużych firm to:
„Postawimy jeszcze mocniej na relacje, wyposażymy doradców w nowoczesne narzędzia analityki predykcyjnej i modele AI. Wzmocnimy ofertę produktową bazującą na kompetencjach grupy kapitałowej. Zapewnimy proste interakcje i doskonałe procesy. Wzmocnimy percepcję banku jako partnera dla biznesu” – czytamy dalej.
Strategia PKO BP na lata 2025-2027 zakłada m.in. wskaźnik ROE: docelowo powyżej 18%, wskaźnik C/I poniżej 35% oraz koszt ryzyka w przedziale 0,7-0,9% w 2027 r. Zakłada także zdolność do wypłaty dywidendy lub skupu akcji.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 501,5 mld zł na koniec 2023 r.
Źródło: ISBnews
Artykuł Strategia PKO BP zakłada wzrost udziału w finansowaniu klientów biznesowych do 18% z 16,5% pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.