Grupa WP nie widzi przełomu na rynku reklamy, ale liczy, że koniunktura wróci



Grupa WP Holding nie widzi na razie przełomu na rynku reklamy, ale nie ma wątpliwości, że koniunktura wróci, poinformował prezes Jacek Świderski.

„Nie widzimy przełomu, jeśli chodzi o koniunkturę rynku reklamowego, ale nie mamy wątpliwości, że ta koniunktura kiedyś wróci. Widzimy poprawę, jeśli chodzi o konsumpcję w Polsce. […] Widać, że konsumenci stali się ostrożniejsi, ale powoli wracamy na te dawne tory i rynek reklamy będzie tego beneficjentem” – powiedział Świderski podczas wideokonferencji.

W maju br. prezes informował, że Grupa WP jest w „umiarkowanych nastrojach”, patrząc na rynek reklamy pomimo dobrego początku roku, jednak liczy, że ożywienie gospodarki dotrze w tym roku także na rynek reklamowy.

Spółka podała dziś, że w II kw. br. w segmencie Reklama i Subskrypcje przychody gotówkowe wzrosły o 3% r/r do 174,1 mln zł, dzięki stopniowej poprawie w dynamice wzrostu przychodów z reklamy, a także wzrostowi przychodów z subskrypcji. Skoryg. EBITDA spadła o 14% r/r, do 58,1 mln zł, co oznacza marżę EBITDA na poziomie 33,4%, w porównaniu do 40,3% w II kwartale 2023 r. 

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy WP Holding sięgnęły 380,84 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 359,56 mln zł rok wcześniej.

Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lutym 2024 roku z produktów internetowych WP korzystało prawie 21 mln Polaków. Od 2015 r. Wirtualna Polska Holding jest notowana na GPW; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

Źródło: ISBnews

Artykuł Grupa WP nie widzi przełomu na rynku reklamy, ale liczy, że koniunktura wróci pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply