Grupa Wittchen otworzyła drugi salon stacjonarny w Rumunii



Grupa Wittchen otworzyła drugi salon stacjonarny w Rumunii, podała spółka. W tym roku Wittchen planuje jeszcze jeden sklep stacjonarny w Bukareszcie.

Nowy sklep jest kolejnym etapem ekspansji marki Wittchen w Rumunii po tym jak w grudniu 2023 roku uruchomiono salon w ParkLake Shopping Center w pobliżu centrum Bukaresztu.

„Otwierając kolejny salon stacjonarny w Bukareszcie systematycznie realizujemy plan naszej ekspansji międzynarodowej. Sezon letni i wzmożony ruch turystyczny jest bardzo dobrym momentem na promocję asortymentu marki Wittchen nie tylko wśród lokalnych klientów, ale również osób odwiedzających Rumunię. W tym roku planujemy uruchomienie jeszcze jednego salonu stacjonarnego w Rumunii, tym razem w zachodniej części Bukaresztu” – powiedział prezes Jędrzej Wittchen, cytowany w komunikacie.

Nowy salon marki Wittchen, uruchomiony w centrum handlowym Fashion House Outlet Centre Pallady na wschodnich przedmieściach Bukaresztu, ma powierzchnię 123 m2 i został zaprojektowany w oparciu o modułowy koncept, pozwalający elastycznie wyznaczać strefy sklepu i eksponować zróżnicowany asortyment. Nowy koncept salonów Wittchen, stosowany od 2024 roku, pozwala na obniżenie kosztów aranżacji i późniejszego utrzymania sklepu w porównaniu do placówek uruchamianych w poprzednich latach, podano.

Grupa Wittchen realizuje 3-etapową strategię wejścia na nowe rynki zagraniczne – na początku stawia na zewnętrzne platformy typu marketplace i budowanie świadomości marki, w kolejnym kroku uruchamia własny sklep internetowy, a następnie otwiera salon stacjonarny (showroom) w starannie wyselekcjonowanych lokalizacjach w danym kraju, przypomniano.

W Polsce działa obecnie ponad 90 sklepów stacjonarnych z logo Wittchen oraz Wittchen Travel. Grupa ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy), w  Austrii (2 sklepy), Niemczech, Słowacji (po 1 sklepie), Rumunii (2 sklepy) oraz w Ukrainie (10 placówek franczyzowych), podano także.

Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 467,3 mln zł w 2023 r.

Źródło: ISBnews

Artykuł Grupa Wittchen otworzyła drugi salon stacjonarny w Rumunii pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply