Startup Digital First AI, działający w obszarze technologii marketingowych (MarTech), pozyskał 3,8 mln USD na rozwój platformy umożliwiającej automatyzację tworzenia strategii marketingowych dla kampanii online z użyciem sztucznej inteligencji, podała spółka. Zebrane finansowanie wzmocni międzynarodową pozycję spółki oraz ułatwi wdrożenie oferty dla dużych firm i korporacji.
„Liderem tej rundy finansowania był fundusz 4growth VC, a wśród inwestorów znalazły się m.in. fundusze Plug&Play i Sher Ventures ze Stanów Zjednoczonych, Hub71 ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz właściciele agencji kreatywnej McCANN Poland i jednocześnie założyciele Grupy 45Avenue skupiającej spektrum agencji specjalizujących się w szeroko pojętym marketingu i komunikacji z obszaru content creation, czyli Wojciech Borowski i Krzysztof Kawa” – czytamy w komunikacie.
Do grona inwestorów dołączyli również aniołowie biznesu: Maciej Zawadziński (seryjny przedsiębiorca z wieloma exitami na koncie), Miłosz Mazurkiewicz (inwestor giełdowy), Marta Zarosa (CEO State of the Art, ex-IndaHash), Adam Radzki (ex-Benefit Systems), Mirosław Lubarski (doradca zarządu Grupy PSB), Mirosław Kisyk (ex-MetLife) i Bartosz Dobrzański (członek rady nadzorczej Orange Polska), podano.
„Zaangażowanie kapitałowe ze strony właścicieli McCANN Poland potwierdza potencjał naszego rozwiązania, które wpisuje się w globalne trendy w branży marketingowej związane z użyciem AI i postępującej roli sztucznej inteligencji przy tworzeniu strategii i kampanii reklamowych. To strategiczne partnerstwo z jedną z najczęściej nagradzanych i szanowanych na świecie agencji kreatywnych umożliwi nam rozwój oferty dla dużych firm i korporacji oraz dotarcie do największych globalnych marek. Z kolei udział w tej rundzie finansowania międzynarodowych funduszy inwestycyjnych jest wyrazem zaufania dla naszych globalnych ambicji” – powiedział co-founder i CEO Digital First AI Rafał Tromczyński, cytowany w materiale.
Digital First AI oferuje usługi w modelu SaaS (software-as-a-service) umożliwiające dobór strategii marketingowych oraz tworzenie kreacji reklamowych ze wsparciem sztucznej inteligencji, co pozwala na oszczędność czasu oraz optymalizację budżetu. Aktualne rozwiązania spółki to kamień milowy na drodze do marketingu w pełni autonomicznego, w którym sztuczna inteligencja tworzy, prowadzi i optymalizuje kampanie reklamowe online bez udziału człowieka, podkreślono.
Platforma DF.AI realizuje wiele zaawansowanych zadań, bazując na dowolnym formacie danych na temat firmy. Dane przechowywane są w „safe room”, co zapewnia ich bezpieczeństwo, a jednocześnie umożliwia rozbudowywanie bazy wiedzy systemu poprzez real time research, analizy konkurencji, social listening i wyszukiwanie globalnych trendów. Na bazie tak strukturyzowanych informacji Digital First AI może wykonywać najbardziej złożone zadania: od tworzenia nowych produktów, poprzez wprowadzanie ich na dowolne rynki, po egzekucję towarzyszących temu kampanii reklamowych.
Po sukcesie na rynku MŚP spółka do końca III kwartału 2024 r. planuje wprowadzenie na rynek rozwiązania typu „enterprise”, przeznaczonego dla dużych firm i korporacji. Pierwsze projekty w formule „proof of concept” z międzynarodowymi partnerami już trwają, zakończono.
Digital First AI, działająca w obszarze technologii marketingowych (MarTech), została założona przez Rafała Tromczyńskiego (CEO), Grzegorza Gracza (CIO) oraz Michała Tokarskiego. Obecnie Digital First AI posiada siedziby w Polsce, USA oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Startup ma za sobą udział w akceleratorach Hub71 i Flat6Labs w Abu Dhabi, a jednym z jego partnerów strategicznych jest amerykański unicorn Semrush.
Źródło: ISBnews
Artykuł Digital First AI pozyskał 3,8 mln USD na rozwój platformy do automatyzacji marketingu pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.