PKO Bank Polski zrobotyzował 320 procesów biznesowych, a „cyfrowi pracownicy” zrealizowali łącznie ponad 300 mln zadań, podał bank. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy roboty wykonały 100 mln czynności.
„Aby tworzyć realną wartość dla klientów, potrzebujemy efektywnych operacji i sprawnych zespołów pracowników. W PKO Banku Polskim kontynuujemy transformację cyfrową procesów i wykorzystujemy do tego coraz bardziej zaawansowane narzędzia. Cały czas widzimy potencjał w technologii RPA, która w połączeniu z rozwiązaniami OCR, low code, no code i sztuczną inteligencją wspiera automatyzację coraz bardziej złożonych zadań. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii możemy obsługiwać większą liczbę transakcji w krótszym czasie, efektywniej zarządzać zespołami i lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów” – powiedziała dyrektor Pionu Transformacji Usług, Obszar Operacji i Bankowości Międzynarodowej w PKO Banku Polskim Agnieszka Wrońska, cytowana w komunikacie.
Robotyzacja w PKO Banku Polskim umożliwia obsługę większej liczby transakcji w krótszym czasie, co zwiększa przepustowość banku. Procesy, które trwały wcześniej wiele godzin obecnie są realizowane w kilka minut lub nawet sekund. Dzięki temu zwiększa się efektywność pracowników, którzy mogą skupić się na bardziej strategicznych zadaniach, zamiast wykonywać powtarzalne czynności. Automatyzacja poprawia również elastyczność operacyjną banku oraz pomaga szybciej dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych i potrzeb klientów, podano.
Bank wykorzystuje rozwiązania informatyczne, które wspierają swobodne projektowanie oraz modelowanie procesów i przepływów danych, a pracownicy nie muszą przenosić informacji ręcznie z systemu do systemu. Zwiększa to wydajność, dokładność i szybkość codziennych operacji. Ułatwia szybkie reagowanie na zmiany biznesowe, a nawet pomaga je przewidywać, podsumowano.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 501,5 mld zł na koniec 2023 r.
Źródło: ISBnews
Artykuł PKO BP zrobotyzował łącznie 320 procesów biznesowych, roboty zrealizowały 300 mln zadań pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.