ICEA zwiększyła przychody do 31,8 mln zł, zysk EBITDA o 125% r/r do 7,56 mln zł w 2023



ICEA  zwiększyła przychody do 31,8 mln zł w 2023 roku z 30,6 mln zł rok wcześniej i zanotowała 7,46 mln zł w EBITDA, co oznacza wzrost o 125% r/r, podała spółka. Na 2024 r. prognozuje odpowiednio: 35,9 mln zł przychodów i 11,2 mln zł zysku EBITDA. Zarząd zdecydował o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych.

Trzycyfrowy wzrost procentowy EBITDA jest bezpośrednio związany z zakończeniem wcześniejszych strategicznych inwestycji oraz unowocześnieniem procesów operacyjnych dzięki wdrożeniu zaawansowanych technologii sztucznej inteligencji (AI), co przyczyniło się do zwiększenia efektywności i rentowności firmy. Uzyskane rezultaty to także konsekwencja utrzymującego się na wysokim poziomie zapotrzebowania na usługi digitalowe, podano.

„Podejmowane przez nas na przestrzeni ostatnich kwartałów działania w znacznym stopniu przełożyły się na dobre wyniki finansowe. Obecnie skupiamy się na długoterminowej perspektywie i jednym z naszych założeń na najbliższy czas jest przegląd opcji strategicznych. Chcemy jeszcze lepiej przygotować się na przyszłe wyzwania. Spoglądamy perspektywicznie w przyszłość i prognozujemy, że w 2024 r. wypracujemy przychód w wysokości 35,9 mln zł oraz wynik EBITDA na poziomie 11,2 mln zł. Jesteśmy przekonani, że nasza wiedza technologiczna, długoletnie doświadczenie w biznesie, zaangażowanie w budowanie relacji z klientami oraz umiejętność szybkiego dostosowywania się do zmieniającego rynku, pozwolą nam osiągać ponadprzeciętne rezultaty” – powiedział prezes ICEA Wojciech Haremza, cytowany w komunikacie.

Spółka podkreśliła, że w 2023 r. odnotowała znaczący wzrost liczby obsłużonych klientów – przeprowadzono ponad 2,3 tys. konsultacji SEO. Dzięki efektywnemu wsparciu klientów w ich działaniach marketingowych, ICEA przyczyniła się do wygenerowania przez nich imponującego przychodu – łącznie na poziomie około 2,3 mld zł. W 2022 r. było to blisko 1,8 mld zł. W analizowanym okresie, współpracujące z ICEA firmy, wygenerowały łącznie 5,9 mln transakcji, z czego ponad jedna piąta pochodziła z ruchu organicznego. Jednocześnie skupienie spółki na sukcesie klientów oraz innowacyjne podejście do działań w zakresie pozycjonowania i marketingu cyfrowego wpłynęły na obniżenie wskaźnika ich rezygnacji o 30%.

„W centrum naszej strategii biznesowej leży zasada wzajemnego rozwoju. Osiągnięcia naszych klientów są nierozerwalnie związane z naszym sukcesem i dalszym wzrostem. Obecnie dzięki współpracy z około 300 partnerami z różnych dziedzin e-commerce i marketingu, możemy skuteczniej dostarczać rozwiązania dopasowane do indywidualnych i bieżących potrzeb klientów. Nasze konsekwentne działania nie tylko przyczyniają się do bezpośredniego wzrostu ich wyników, co jest widoczne chociażby w wygenerowanym przez nich łącznie przychodzie, ale także budują długotrwałe relacje. O rosnącym zaufaniu do nas i zadowoleniu z dostarczanych usług może świadczyć fakt, że w 2023 roku, co ósmy klient naszej firmy zdecydował się zwiększyć swoje budżety, a ponad 20% spośród wszystkich współpracuje z nami dłużej niż 3 lata” – wskazał Haremza.

ICEA to polska agencja digitalowa, która dostarcza kompleksowych usług digital marketingowych wiodącym firmom w Polsce i za granicą – m.in. PZU, Orange, Viessman czy Panattoni. Spółka istnieje od roku 2007 i oferuje strategiczne rozwiązania w obszarach SEO, ads i CRO.

Źródło: ISBnews

Artykuł ICEA zwiększyła przychody do 31,8 mln zł, zysk EBITDA o 125% r/r do 7,56 mln zł w 2023 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply