Monetyzacja nowych możliwości biznesowych będzie widoczna w 2024



DataWalk priorytetyzuje obecnie współpracę z klientami w projektach, gdzie są zasoby merytoryczne po stronie odbiorcy, poinformował ISBtech prezes Paweł Wieczyński. Po zamknięciu zaległych kontraktów i uwolnieniu mocy spodziewa się, że monetyzacja nowych możliwości biznesowych, będzie widoczna w 2024 roku.

„W tej chwili priorytetyzujemy współpracę z klientami w projektach, gdzie są zasoby merytoryczne po stronie odbiorcy, które pozwalają na realizację szkolenia z zarządzania naszym systemem, a następnie jego autonomiczne użytkowanie. U wielu klientów rządowych jest ograniczony dostęp do takich zasobów, co powoduje oczekiwanie ‚wynajęcia’ naszych pracowników długoterminowo, na co nie możemy sobie pozwolić” – powiedział ISBtech Wieczyński.

W ostatnim raporcie DM BOŚ wskazał, że martwi brak informacji o przedłużeniu kontraktu z Departamentem Obrony USA, który w ostatnie dwa lata był przedłużany w sierpniu oraz wrześniu.

„Tam gdzie tego się nie da uniknąć, będziemy korzystać ze wsparcia partnerów – w tej chwili dwóch z nich buduje zespoły dedykowane DataWalk do właśnie takich celów, rozmawiamy też z kolejnymi. Gdy tylko pokonamy to wyzwanie, wrócimy do rozmów i realizacji projektów takich jak US DOD” – stwierdził prezes.

Broker napisał w swoim niedawnym raporcie, że „nie do końca rozumie, z czego wynika brak efektywności spółki w pozyskiwaniu nowych kontraktów”.

„Ten problem akurat mamy wewnętrznie dobrze zidentyfikowany i adresowany. Od kilku kwartałów jest naszym głównym priorytetem. Nasz proces Go2Market ‚zatkał się’ jeszcze pod koniec 2021 roku, kiedy to podpisaliśmy rekordową liczbę nowych kontraktów, skutkiem czego całość zespołu Field Engineering musiała zostać skierowana na nowe wdrożenia, kosztem działań pre-sales, wspierających przyszłą sprzedaż. Od tego czasu wzmocniliśmy i przebudowaliśmy zespoły za to odpowiedzialne, zaprojektowaliśmy i standaryzujemy procesy. Zaczyna to przynosić ogromne korzyści, wiele procesów przyspieszyliśmy kilkukrotnie” – wyjaśnił Wieczyński.

Zaznaczył, że w 2023 roku spółka zamknęła większość zaległych wdrożeń, dzięki czemu ma już wolne moce i może uruchamiać pilotażowe projekty, rozmowy techniczne i inne działania przedsprzedażowe dla nowych, potencjalnych klientów.

„Widać to chociażby po wartości lejka sprzedażowego, który w 2023 gwałtownie urósł i zawiera w sobie wiele bardzo atrakcyjnych projektów, również z dotychczasowymi klientami, których udane wdrożenia zaczynają pączkować. Spodziewamy się, że monetyzacja tych potencjalnych dzisiaj możliwości, będzie widoczna w 2024 roku, który postrzegamy jako rok Feniksa dla naszego biznesu” – podsumował prezes.

DataWalk to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.

Źródło: ISBnews

Artykuł Monetyzacja nowych możliwości biznesowych będzie widoczna w 2024 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply