Powtarzalne miesięczne przychody Brand24 wzrosły o 30% r/r do 2,25 mln zł na koniec III kw.



Powtarzalne miesięczne przychody (MRR) Brand24 wzrosły o 30% r/r i 8% kw/kw do 2,25 mln zł (531 tys. USD) na koniec III kw. 2023 r., podała spółka.

W tym okresie ARPU (od nowych i dotychczasowych klientów) wzrosło o 29% r/r do 139 USD (589 zł). Z kolei ARPU z nowo pozyskanych użytkowników zwiększyło się o 43% do 180 USD, podano.

„Średni przychód z nowych klientów pokazuje, że mamy wciąż dużą przestrzeń do wzrostów. Po pogłębionej analizie konkurencji uznaliśmy, że mamy narzędzie i funkcjonalności, które niczym nie odbiegają od potentatów rynkowych, a często są po prostu lepsze, bardziej zaawansowane. Jednocześnie oferujemy ceny zdecydowanie niższe od tych, które ma konkurencja z segmentu enterprise, szczególnie na kluczowym amerykańskim rynku. Dlatego kontynuujemy cykl modyfikacji naszego modelu cenowego, a zmiany są na razie dobrze przyjmowane przez rynek. Dodatkowo mamy naturalną wymianę klientów – przybywa dużych i średnich przedsiębiorstw, kosztem małych podmiotów. Rośnie nam też udział klienta zagranicznego – już 80% przychodów generujemy w dolarze” – powiedział prezes Brand24 Michał Sadowski, cytowany w komunikacie.

Prezes podkreślił, że w samym III kw. oddano klientom szereg nowych funkcjonalności, m.in. pogłębioną analizę sentymentu z podziałem na emocje, rozszerzoną geolokalizację czy zaawansowane narzędzie do porównywania marek

 „Obok Brand24 rozwijamy też, uzupełniający naszą platformę, dział Insights24 – czyli indywidualne raporty analityczne na zlecenie najbardziej wymagających klientów. Przychodów z tej działalności nie wliczamy na MRR, a obecnie wartość kontraktów na tę usługę zbliżą się 1 mln zł w skali roku. Dobrze rodzi sobie – również niewliczana do MRR – aplikacja Media Monitoring sprzedawana przez Semrush Marketplace. Tam miesięczne powtarzalne przychody to już prawie 17 tys. USD” – podsumował.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.

Źródło: ISBnews

Artykuł Powtarzalne miesięczne przychody Brand24 wzrosły o 30% r/r do 2,25 mln zł na koniec III kw. pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply