Oferta Budimeksu, warta 146,96 mln zł netto, została oceniona najwyżej w postępowaniu przetargowym pn. Budowa konstrukcji oporowej komory „Retkinia” oraz konstrukcji oporowej komory rozjazdowej „Fabryczna” w ramach projektu „Budowa tunelu dalekobieżnego w Łodzi w ciągu linii kolejowej nr 85 wraz z włączeniem w linię kolejową nr 14”, podał Budimex. Przetarg prowadzi Centralny Port Komunikacyjny.
„Powyższe nie oznacza wyboru oferty Budimeksu jako najkorzystniejszej, gdyż postępowanie dotyczące oceny ofert nie zostało ostatecznie zakończone” – zastrzeżono w komunikacie.
Wartość oferty to 146 956 731,38 zł netto,w tym:
– zadanie 1 (konstrukcja oporowa komory rozjazdowej „Fabryczna”) – 75 963 759,62 zł netto
- zadanie 2 (budowa konstrukcji oporowej komory „Retkinia”) – 70 992 971,76 zł netto
Termin zakończenia robót przewidziano dla zadania 1 po upływie 397 dni kalendarzowych licząc od dnia określonego jako termin rozpoczęcia robót w komunikacie zamawiającego, wydanym nie później niż 90 dni przed planowaną datą rozpoczęcia robót, dla zadania 2 – 337 dni kalendarzowych licząc od dnia zawarcia umowy.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2022 r. miał 8,62 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews
Artykuł Budimex najwyżej oceniony w przetargu CPK na prace dot. tunelu w Łodzi warte 147 mln zł pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.