Redan, który jest właścicielem praw do znaku towarowego „Top Secret”, zawarł umowę udzielenia licencji firmie Syntex Wojewoda, Żychowicz Sp. J. na wybrane grupy produktowe. Z tego tytułu Redan będzie uzyskiwał wpływy określone procentowo od wartości towarów wprowadzonych na polski rynek, a wartość przychodów netto w latach 2024-2026 prognozowana jest na poziomie co najmniej 1,3 mln zł, podała spółka.
Porozumienie uwzględnia możliwość oznaczania marką „Top Secret” kilku grup towarowych, w tym: bielizny męskiej i damskiej, skarpet męskich i damski oraz klapek, które oferowane będą w kilku sieciach handlowych i na platformie Allegro. Zdaniem zarządu nawiązana współpraca, poza dodatkowymi wpływami z tytułu opłat licencyjnych, będzie miała pozytywny wpływ na zwiększenie rozpoznawalności i dotarcie marki do nowych klientów, podano.
„To dla nas bardzo atrakcyjne rozwiązanie wykorzystujące duży potencjał marki, której wartość budowana była przez wiele lat. Co ważne jako Redan i właściciel brandu będziemy mieli prawo do kontrolowania jakości produktów. W ramach zawartej współpracy określiliśmy na początek cztery grupy towarowe, które nie są wprost konkurencyjne z produktami oferowanymi w sklepach firmowych ‚Top Secret’ oraz poprzez sklep online. W przyszłości dopuszczamy jednak możliwość poszerzenia tej listy” – powiedział prezes Redanu Bogusz Kruszyński, cytowany w komunikacie.
„Pojawienie się marki w popularnych sieciach handlowych z pewnością znacznie zwiększy dotarcie do nowych klientów. Dzięki temu logo ‚Top Secret’ stanie się jeszcze bardziej rozpoznawalne, co w efekcie powinno przełożyć się na zwiększenie popularności zakupów przez klientów także w sieci firmowej. Wiele innych znanych marek z powodzeniem stosuje taką strategię. Poza ‚Top Secret’ w tych samych sieciach handlowych są już sprzedawane m.in. towary pod markami Pierre Cardin, Umbro, Puma, Kappa, czy 4F” – dodał.
Redan wskazał, że nabył prawa do znaków towarowych „Top Secret”, „Drywash” i „Troll” w październiku 2022 r., co pozwala na uzyskiwanie z tego tytułu przychodów wprost proporcjonalnych do wielkości sprzedaży detalicznej towarów oznaczonych tymi znakami, które oferowane są w sklepach firmowych. W IV kwartale 2022 r. i I kwartale br. przychody netto z tego tytułu wyniosły 1,2 mln zł. W latach kolejnych przychody te powinny zostać powiększone o opłaty wynikające z zawartej właśnie umowy licencyjnej.
Redan pod koniec sierpnia 2020 r. sprzedał udziały w swojej spółce zależnej Top Secret i obecnie realizuje usługi na rzecz marki „Top Secret”, które dotyczą m.in. wykonywania wszystkich operacji logistycznych, obsługi w zakresie IT oraz wsparcia w zakresie usług back-office. Redan posiada także opcję call uprawniającą do odkupienia udziałów w Top Secret Sp. z o.o. po 1 września 2022 r. Spółka Redan powstała w 1995 r., a od 2003 r. jest notowana na GPW.
Źródło: ISBnews
Artykuł Redan udzielił licencji na znak Top Secret, liczy na min. 1,3 mln zł przychodów 2024-26 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.