Klienci stacji paliw Moya – należących do Grupy Anwim – mogą korzystać z programu lojalnościowego Super Moya dla klientów indywidualnych. Platformę do zarządzania programem Sparta Loyalty dostarczyła krakowska firma Spartavity, podały spółki.
Zbierane za pośrednictwem aplikacji punkty użytkownicy mogą zamienić na rabaty na paliwo, inne produkty pozapaliwowe lub odebrać wybrane produkty ze sklepu lub Caffe MOYA za symboliczny 1 grosz, podano.
„Nasza sieć intensywnie się rozszerza, wciąż otwieramy nowe placówki pod szyldem Moya. Chcemy budować jak najlepsze relacje z klientami. Zależy nam na tym, żeby do nas wracali, przekonani nie tylko wysoką jakością paliwa i usług, ale także przygotowanymi specjalnie dla nich ofertami i rabatami. To dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie programu lojalnościowego, dzięki któremu będziemy mogli być w stałym kontakcie z naszymi klientami i tym samym nawiązywać z nimi bliższe relacje na bardzo przecież konkurencyjnym rynku” – powiedział dyrektor operacyjny Moya, członek zarządu Anwim Andrzej Kondys, cytowany w komunikacie.
Sieć Moya liczy 405 obiektów w całej Polsce. Zdecydowaną większość stanowią stacje obsługowe z ofertą sklepową i strefą gastronomiczną Caffe Moya, ale w portfolio są także stacje automatyczne – wyłącznie dla flot – oraz samoobsługowe Moya express.
Za wdrożenie systemu do zarządzania programem lojalnościowym odpowiada krakowska spółka Spartavity, która współpracuje w tym zakresie także między innymi z Lotos Paliwa czy ukraińskimi sieciami OKKO, Klo i Parallel.
„Paliwo należy do grupy produktów kupowanych bardzo regularnie. Kierowcy doceniają stacje, do których mają blisko, i które proponują im szerszą ofertę. Sposobem na przywiązanie klienta do marki jest między innymi docenienie go za systematyczne zakupy oraz zaproponowanie rabatów, które pozwolą obniżyć koszty – co jest szczególnie istotne w czasie wciąż rosnącej inflacji i coraz wyższych cen” – wskazał dyrektor generalny Spartavity Tomasz Wawrzynów.
Z obserwacji Spartavity wynika, że klienci w branży oil&gas doceniają dodatkowe korzyści zaproponowane im przez stacje paliw i po otrzymaniu karty lojalnościowej wracają na stacje wybranej marki. To przekłada się na poziom sprzedaży.
„Z badania, które opublikowaliśmy w ‚2022 Sparta Loyalty Report’ wynika, że najchętniej stosowanym mechanizmem lojalnościowym są zniżki na produkty. Na co dzień w swoich programach używa ich prawie 65% firm. Cieszy nas jednak to, że coraz więcej organizacji zaczyna wykorzystywać bardziej skomplikowane metody angażowania. To one budują postrzeganie ekskluzywności i jeszcze mocniej przywiązują do marki” – dodał Wawrzynów.
W połowie marca Kondys mówił w rozmowie z ISBnews, że nowa aplikacja lojalnościowa sieci stacji Moya zostanie uruchomiona w kwietniu 2023 r. Wskazywał, że spółka liczy, iż docelowo będzie z niej aktywnie korzystać kilkaset tysięcy kierowców.
Spartavity oferuje rozwiązania wspierające zarządzanie oraz funkcjonowanie programów lojalnościowych dla różnych branż w oparciu o autorską platformę Sparta Loyalty Platform. Do grona firm wykorzystujących rozwiązania Spartavity w obszarze obsługi programów lojalnościowych oraz działań marketingowych i promocyjnych należą m.in.: InPost, New Balance, Gatta, SPAR, Taranko, Briju czy Szachownica.
Spółka Anwim od 2009 roku zarządza niezależną siecią stacji paliw pod marką Moya, która na koniec 2022 r. liczyła 401 placówek i była piątą największą siecią stacji paliw w Polsce. Plany zakładają powiększenie sieci do 500 obiektów do 2024 r.
Źródło: ISBnews
Artykuł Należąca do Anwimu sieć paliw Moya wdraża program lojalnościowy od Spartavity pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.