Strategia Agory zakłada m.in. pozycję lidera rynku radiowego i cyfrowego audio



Kierunki Strategiczne Grupy Agora na lata 2023-2026 zakładają, że spółka będzie liderem rynku radiowego w Polsce i liderem rynku cyfrowego audio, wynika z prezentacji. Na osiągnięcie celu spółka daje sobie 5 lat.

W prezentacji podano także, że w segmencie Film i Książka nastąpi spłata do zera w 2025 r. kredytów i pożyczek zaciągniętych na potrzeby utrzymania działalności w okresie pandemii oraz dalszy rozwój konceptu Helios Dream: 10% sal ma być w koncepcie Helios Dream na koniec 2026 r.

W segmencie Internet kierunki strategiczne to m.in. zdobycie i umocnienie 3. miejsca na rynku portali przez Gazeta.pl oraz koncentracja na kluczowych rynkach zagranicznych i wzrost sprzedaży Yieldbird.

W obszarze prasy drukowanej i cyfrowej Agora daje sobie 2 lata na osiągnięcie celu, jakim jest „osiągnięcie trwałej samowystarczalności finansowej”. Spółka zapisała w kierunkach strategicznych umocnienie na pozycji lidera subskrypcji cyfrowych, przy wzroście ARPU i nowych grup subskrybentów oraz przychodów cyfrowych.

W reklamie zewnętrznej kierunki rozwoju to utrzymanie i umocnienie pozycji lidera na rynku reklamy OOH, nowe formaty dostosowane do zmieniających się potrzeb oraz trendów społecznych oraz umocnienie pozycji lidera na atrakcyjnym rynku mebli miejskich, wymieniono.

„Początek drogi Grupy Agora w nowym kierunku wyznaczyły już dwa wydarzenia z ostatnich tygodni: zgoda WZA na wydzielenie spółek z Agory S.A. oraz przejęcie Eurozetu, czyli największa inwestycja w media w historii Agory. Transakcja ta lokuje nas na pozycji czwartej grupy medialnej w Polsce, po największych stacjach TV i to właśnie z tej pozycji wytyczamy kierunki na przyszłość. Stawiamy na nasze mocne strony – na jakościowe treści, na silne i niezależne media. W tym mamy 34 lata doświadczenia i liczne sukcesy. Zespół Agory to ludzie, którzy budowali rynek medialny w Polsce i jego poszczególne segmenty. Tworzyli standardy tego rynku, pchali go w innowacyjnych kierunkach i wynosili na nowe szczyty. Wspólnie, z pozycji czwartej w Polsce grupy medialnej, chcemy za cztery lata awansować na podium, by nie tylko docierać do kilkudziesięciu milionów osób z ważnymi, atrakcyjnymi treściami, ale też zapewniać klientom najefektywniejszą ofertę reklamową. Będziemy ten plan realizować w nowej strukturze, która pozwoli nam działać bardziej elastycznie i efektywnie finansowo” – powiedział prezes Bartosz Hojka, cytowany w komunikacie.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.

Źródło: ISBnews

Artykuł Strategia Agory zakłada m.in. pozycję lidera rynku radiowego i cyfrowego audio pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply