XTPL jest w trakcie rozmów z podmiotami, które mogą wesprzeć komercjalizację produktów spółki w Stanach Zjednoczonych, poinformował prezes Filip Granek.
„Jesteśmy w trakcie rozmów z podmiotami, które mogą wesprzeć naszą komercjalizację produktów w Stanach Zjednoczonych, kierunek pozyskania dystrybutora na tym rynku jest dla nas interesujący” – powiedział Granek podczas GPW Innovation Day, który organizuje GPW i CC Group. Agencja ISBnews jest partnerem medialnym wydarzenia.
W 2022 roku XTPL sprzedało pierwsze urządzenie w USA do klienta korporacyjnego z tzw. Wielkiej Piątki. Prezes zaznaczył, że spółka widzi przez ostatnie lata dużą złożoność i wieloetapowość tych procesów wdrożeniowych.
„Skupiamy się rzetelnie na ich rozwoju i w tym roku spodziewamy się kolejnych dobrych informacji, które mają nas przybliżyć do długoterminowego celu, czyli wdrożenia technologii XTPL na przemysłową skalę” – podkreślił Granek.
„Niezależnie od szerokości geograficznej, klienci z dnia na dzień nie podejmują decyzji o zainwestowaniu około 200 tys. euro w nasze urządzenie prototypujące Delta Printing System. Te procesy wymagają ewaluacji i rozmów. Prowadzimy je na wszystkich kluczowych dla nas rynkach” – wskazał prezes.
W I kw. 2023 spółka sprzedała dwa urządzenia do kluczowych partnerów i były to zamówienia jeszcze z zeszłego roku.
„Zdecydowana większość tegorocznej sprzedaży wydarzyła się w marcu, a XTPL operuje na 30-dniowych okresach płatności” – podsumował Granek.
XTPL rozwija i komercjalizuje na światowym rynku addytywną technologię umożliwiającą ultraprecyzyjne drukowanie nanomateriałów. Technologia ta ułatwi m.in. produkcję wyświetlaczy nowej generacji, inteligentnego szkła z zaawansowanymi funkcjonalnościami, innowacyjnych zabezpieczeń antypodróbkowych czy paneli fotowoltaicznych o zwiększonej wydajności. Obecnie XTPL komercjalizuje swoją technologię w dwóch pierwszych polach aplikacyjnych: wyświetlaczy oraz smart glass. Akcje spółki zadebiutowały na rynku głównym GPW w lutym 2019 r.
Źródło: ISBnews
Artykuł XTPL rozmawia z podmiotami mogącymi wesprzeć komercjalizację produktów w USA pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.