Notowane na NewConnect studio Black Rose Projects S.A. opracowało projekt badawczy, który otrzymał 3,6 mln zł finansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. W efekcie, spółka opracuje unikalne narzędzie służące do obróbki tzw. assetów do gier. Produkt przeznaczony jest dla twórców gier, a prace nad nim rozpoczęły się już w styczniu.
„Szybka Ścieżka – Innowacje Cyfrowe” to konkurs Narodowego Centrum Badań i Rozwoju realizowany ze środków Funduszy Europejskich – Programu Inteligentny Rozwój. Black Rose Projects znalazło się w gronie 117 podmiotów, które otrzymają dofinansowanie w łącznej kwocie 800 mln zł. Umowa została podpisana 15 lutego br.
W ramach projektu, studio opracuje, a następnie skomercjalizuje narzędzie do edycji i obróbki assetów do gier. Są to zestawy elementów niezbędnych w produkcji i animacji komputerowej, m. in. materiały graficzne, dźwiękowe, muzyka i animacja.
– Standardowo, studia developerskie nabywają gotowe pakiety assetów, które edytują i w ten sposób przystosowują je do swoich potrzeb. Przez to, że proces opiera się na skomplikowanych obliczeniach i odbywa się w pełni manualnie, znacznie wydłuża się czas przeznaczony na tę część projektu. Często skutkuje także obniżeniem jakości. To z kolei powoduje wzrost kosztów. Zamierzamy zbudować uniwersalny system do parametryzowanego i automatycznego konwertowania mechanizmów odpowiedzialnych m.in. za tworzenie grafik i wizualizacji. Oznacza to, że edycja assetów odbędzie się automatycznie, po określeniu najważniejszych parametrów. Z naszych szacunków wynika, że może to przyspieszyć czas konwersji, wykrywania i naprawiania błędów o średnio 1,5 miesiąca. Co ważne, sami także zamierzamy wykorzystywać to narzędzie do pracy nad kolejnymi produkcjami – mówi Łukasz Bajno, CEO Black Rose Projects.
Prace nad projektem potrwają 12 miesięcy. Następnie, narzędzie ma zostać wdrożone do użytku do 2026 r. Premierę poprzedzać będą testy nowych modułów przeprowadzone w warunkach rzeczywistych.
Jak dotąd, na rynku nie pojawiło się żadne rozwiązanie o podobnym poziomie złożoności i funkcjonalności dla użytkowników. Projekt poprzedzony został badaniami i researchem, na podstawie którego określono największe trudności, jakie spotykają developerów w tym segmencie gamedev. Dystrybucja gotowego produktu planowana jest w kraju i za granicą.
Studio Black Rose Projects pracuje obecnie nad dwoma własnymi tytułami. „Spooky Lord”, czyli gra typu RTS (real-time strategy) ukazać się ma już w Q2 2023 r. Na III kwartał 2024 r. zaplanowano natomiast premierę „Dark Moonlight”, czyli przygodowej gry akcji utrzymanej w konwencji survival horroru.
– Prace nad naszymi grami idą zgodnie z planem. W najbliższym czasie ukaże się tytuł Spooky Lord. Mogę zdradzić, że na ten moment projekt jest ukończony w ok. 80 proc. Przed nami ostatnie testy, na które chcemy poświęcić dość sporo czasu, następnie ewentualne poprawki. Cały czas pracujemy też nad Dark Moonlight, natomiast jest to zdecydowanie bardziej złożony projekt. W tym półroczu planujemy zaprezentowanie grywalnego demo. Cały czas realizujemy też porty gier na zlecenie zewnętrznych podmiotów – dodaje Łukasz Bajno.
Studio Black Rose Projects S.A. zadebiutowało na NewConnect w czerwcu 2022 r. Dotąd koncentrowało się na działalności portingowej, głównie na konsolę Nintendo Switch. Ten segment wciąż odpowiada za znaczną część przychodów firmy.
Źródło: Spółka
Artykuł Black Rose Projects pozyskało 3,6 mln zł dofinansowania z NCBiR pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.