Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) wzrósł do 11,9% w listopadzie 2022 r. z 9,5% przed miesiącem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 25,2% w ujęciu miesięcznym.
„W listopadzie 2022 r. w porównaniu z październikiem br. odnotowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 25,2%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży ‚ogółem’ zwiększył się z 9,5% w październiku br. do 11,9% w listopadzie br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: ‚prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (z 26% przed miesiącem do 31,5%), ‚meble, rtv, agd’ (odpowiednio z 16,6% do 21,1%) oraz ‚tekstylia, odzież, obuwie’ (z 22,7% do 27,2%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews
Artykuł Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej wzrósł do 11,9% w listopadzie pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.