InPost planuje zaoferować nową usługę finansową w I kw. 2023



InPost potwierdza, że pracuje nad usługami finansowymi powiązanymi z e-commerce i zaprezentuje jedną z nich w I kw. przyszłego roku, poinformował prezes Rafał Brzoska.

„Cały czas pracujemy nad nowymi usługami. Posiadając 16,3 mln aktywnych klientów chyba jesteśmy – spośród firm usługowych – w TOP3, jeżeli chodzi o lojalizację klientów i to powoduje, że myślimy o kolejnych usługach, które będziemy chcieli oferować przy okazji zakupów internetowych. Nie jest tajemnicą, że pracujemy nad usługami finansowymi powiązanymi z usługami, które oferujemy. Mogę tylko potwierdzić – tak, pracujemy” – powiedział Brzoska podczas konferencji prasowej, nie zdradzając więcej szczegółów.

„Pierwszy kwartał przyszłego roku to będzie moment, kiedy świat ujrzy nową usługę InPostu w tej materii” – dodał.

Wcześniej prezes podkreślał, że firma cieszy się rosnącą lojalizacją klientów.

„16,3 mln klientów w Polsce preferuje paczkomat; 81% wybiera InPost i to jest wzrost o 4 pkt proc. Cokolwiek konkurencja by nie robiła, lojalizacja klientów InPostu rośnie” – powiedział prezes.

W komentarzu do wyników spółka podała, że w III kwartale InPost dodatkowo umocnił swoją pozycję w Polsce, zwiększając liczbę klientów o 13% r/r do 16,3 mln. Wolumen przesyłek wyniósł 124,1 mln, co oznacza wzrost w porównaniu do II kw., kiedy obsłużono ich 122,8 mln. Liczba urządzeń Paczkomat w Polsce wzrosła od początku roku o 17% do 19 254. Tym samym, aż 59% Polaków ma swój Paczkomat InPost w odległości 7 minut spacerem (55% na koniec III kwartału 2021).

Ostatni raport Gemiusa „E-commerce w Polsce w roku 2022” potwierdził, że kolejny rok z rzędu Paczkomat InPost jest najchętniej wybieranym sposobem dostawy dla e-kupujących. 81% (+4 pkt proc. r/r) respondentów zadeklarowało, że jest on najczęściej wybieraną metodą dostaw. Dodatkowo 83% (+2 pkt proc. r/r) kupujących w sieci postrzega Paczkomat InPost jako formę dostawy, która najbardziej motywuje ich do zakupów online, przypomniała spółka.

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

Źródło: ISBnews

Artykuł InPost planuje zaoferować nową usługę finansową w I kw. 2023 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply