Biznes InPostu w Wielkiej Brytanii może stać się rentowny w ostatnich miesiącach przyszłego roku, poinformował dyrektor finansowy Adam Aleksandrowicz
„Rentowność jest funkcją skali. Wyskalowanie działalności na tym rynku jest warunkiem sine qua non osiągnięcia rentowności. Wydaje się, że mamy bardzo blisko, by ten break even point osiągnąć” – powiedział Aleksandrowicz podczas konferencji prasowej.
„Otoczenie rynkowe jest na tyle niepewne, że nasze tempo inwestycji, tempo skalowania sieci paczkomatów będzie musiało być dostosowane do dynamik i zmian rynkowych. W tym sensie trudno jest powiedzieć, czy to będzie I, II, czy IV kwartał przyszłego roku. Pewnie możemy sobie powiedzieć, że przyszły rok będzie przełomowy dla naszej działalności w Wielkiej Brytanii, gdzie trudno powiedzieć, czy w ujęciu całorocznym uda się osiągnąć rentowność – pewnie jeszcze nie, natomiast jak spojrzymy, jak może wyglądać IV kw. albo kilka ostatnich miesięcy roku, to już powinien być moment, gdzie ta działalność powinna przestać być deficytowa” – wyjaśnił.
W komentarzu do wyników za III kw. br. InPost podał, że w UK zanotował wzrost wolumenów w III kw. o 227% r/r i o 25% w porównaniu z II kw. Te wzrosty zostały osiągnięte mimo spadku całego brytyjskiego rynku e-commerce o 8%. Wzrost wynikał przede wszystkim z wprowadzenia nowej na rynku brytyjskim usługi dostawy Paczkomat – Paczkomat. Jak podkreśla spółka, usługa spotkała się z olbrzymim zainteresowaniem klientów. Chociaż duże wolumeny spowodowały przejściowe problemy z wydajnością, dobre przyjęcie tej usługi wskazuje na silne zapotrzebowanie konsumentów na dostawę do punktu.
Aby sprostać dodatkowemu zapotrzebowaniu na przepustowość sieci, InPost kontynuował instalację nowych maszyn w lokalizacjach o większym natężeniu ruchu. Firma na koniec III kwartału posiadała 4 333 urządzeń Paczkomat, o 38% więcej niż na koniec 2021 roku. W największych miastach – Londyn, Birmingham i Manchester – 46% mieszkańców ma 7 minut spacerem do najbliższego urządzenia Paczkomat InPost, podano także.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews
Artykuł InPost może osiągnąć próg rentowności w Wielkiej Brytanii w ostatnich miesiącach 2023 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.