Intelliseq pozyskał 7,5 mln zł m.in. na globalną promocję i rozbudowę flagowego produktu



Intelliseq, specjalizujący się w obszarze diagnostyki molekularnej, zamknął rundę inwestycyjną w wysokości 7,5 mln zł, podała spółka. Pozyskane środki Intelliseq przeznaczy m.in. na utworzenie międzynarodowej sieci sprzedaży, globalną promocję i marketing, a także rozbudowę flagowego produktu IntelliseqFlow.

Pieniądze na rozwój i ekspansję popłynęły głównie od funduszu YouNick Mint, specjalizującego się w inwestycjach Life Science i Industry 4.0, a także wywodzących się z branży medycznej aniołów biznesu: Anny Wójcickiej, Marcina Mańdziaka czy Tomasza Stefańczyka. W rundzie uczestniczył też dotychczasowy inwestor, fundusz Unfold.vc, oraz aniołowie biznesu z COBIN Angels, podano.

„Pozyskane środki pozwolą nam na dalszą komercjalizację produktu. Chcemy ugruntować swoją pozycję przede wszystkim w USA, gdzie realizowaliśmy już projekty z zakresu genetyki konsumenckiej i diagnostyki, oraz na rynku azjatyckim, który rozwija się bardzo szybko w obszarze sekwencjonowania i genetyki. Wiemy, że nawet najbardziej dopracowany pod względem technologicznym produkt potrzebuje uwiarygodnienia. W tej chwili konieczne jest rozszerzenie międzynarodowej sieci kontaktów, globalna promocja opracowanej technologii oraz wzmocnienie segmentu sprzedaży i zawieranie partnerstw branżowych z dużymi podmiotami. W planach mamy również dalszą rozbudowę funkcjonalną IntelliseqFlow” – powiedziała współzałożycielka i CEO Intelliseq Klaudia Szklarczyk-Smolana, cytowana w komunikacie.

Intelliseq oferuje gotowe ścieżki analizy w zakresie chorób genetycznych, nowotworów, farmakogenomiki, transkryptomiki czy genetyki konsumenckiej. To właśnie w tym ostatnim obszarze twórcy firmy widzą olbrzymi potencjał, podkreślono.

Spółka maksymalnie za półtora roku planuje pozyskać kolejne środki, tym razem od inwestorów globalnych.

„Krótkie okno czasowe przed realizacją kolejnych planów biznesowych to dla nas silna motywacja, by pozyskany kapitał wykorzystać bardzo precyzyjnie, podwyższając wartość spółki, a dzięki temu sięgnąć po więcej już za granicą. Kiedy rozpoczynaliśmy działania komercyjne, realizowaliśmy głównie sprzedaż customowych usług bioinformatycznych. Przechodząc na model chmurowy, zwiększamy zasięg, co pozwoli też osiągnąć oczekiwaną skalę samej spółce. Wierzymy, że wiedza i doświadczenie inwestorów pomoże nam w dalszym budowaniu globalnego biznesu. Następny krok? Pozyskanie kolejnych międzynarodowych klientów i skokowy wzrost przychodów” – zakończyła Szklarczyk-Smolana.

Intelliseq powstał w 2014 r. z inicjatywy wywodzących się z PAN naukowców – Klaudii Szlarczyk-Smolany, Marcina Piechoty, Michała Korostyńskiego i Sławomira Gołdy. Dziś liczący 15 osób interdyscyplinarny zespół tworzy zaawansowane narzędzia bioinformatyczne dla diagnostyki, terapii i prewencji chorób w oparciu o dane genetyczne. W ostatnim roku spółka opracowała platformę chmurową IntelliseqFlow. Innowacyjna technologia do analizy surowych danych genetycznych wykorzystuje m.in. sztuczną inteligencję i autorskie modele obliczeniowe.

Źródło: ISBnews

Artykuł Intelliseq pozyskał 7,5 mln zł m.in. na globalną promocję i rozbudowę flagowego produktu pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply