Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 26-30 września 2022 roku.
Drago entertainment: Rozpoczął prace nad grą „Road Diner Simulator” osadzoną w uniwersum „Gas Station Simulator”, podała spółka. Nowością będzie powiązanie obu gier lokalizacją oraz wprowadzenie do rozgrywki wspólnych elementów z „Gas Station” i „Road Diner”.
PCF Group: Odnotował 9,43 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 13,9 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 40,24 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 46,45 mln zł rok wcześniej.
Creepy Jar: Podtrzymuje, że chce wydać „Building Update” do gry „Green Hell” w tym roku, poinformował prezes Krzysztof Kwiatek.
Creepy Jar: Liczy, że będzie miał build certyfikacyjny dodatku „Spirits of Amazonia 3” do gry „Green Hell” na konsole w październiku, poinformował prezes Krzysztof Kwiatek.
Creepy Jar: Realizuje grę „Chimera” zgodnie z planem, poinformował prezes Krzysztof Kwiatek. Podtrzymał, że spółka chce mieć na koniec roku osiągnąć wersję „build” i następnie na horyzoncie zacząć powoli zaznaczać wersję „early access”.
Gaming Factory: Sprzedaż gry „Electrician Simulator” w 8 dni przekroczyła 30 tys. kopii, co przełożyło się na zwrot wszystkich kosztów produkcji i marketingu, podał Gaming Factory. Spółka zapowiedziała dalsze działania w celu rozbudowy „Electrician Simulator”.
Gaming Factory: Odnotował 0,64 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 0,14 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 0,41 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 0,56 mln zł rok wcześniej.
Creepy Jar: Odnotował 18,59 mln zł zysku netto I poł. 2022 r. wobec 12,06 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 28,09 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 21,25 mln zł rok wcześniej.
CD Projekt: Sprzedał 20 mln kopii gry „Cyberpunk 2077”, podała spółka.
Vivid Games: Akcjonariusze zdecydowali podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia o upoważnieniu zarządu do zbycia systemu BidLogic, podano w uchwałach.
Forever Entertaiment: Liczy, że spółka z grupy – UF Games zadebiutuje na NewConnect jeszcze w tym roku, poinformował prezes Zbigniew Dębicki.
Forever Entertaiment: Prowadzi zaawansowane rozmowy na temat pozyskania kolejnych licencji na wydanie remake’ów kolejnych klasycznych gier, „znacznie większych niż dotychczas”, poinformował poinformował prezes Zbigniew Dębicki.
Forever Enternaiment: Przygotowuje do wprowadzenia na NewConnect spółki Storm Trident oraz francuskiej TA Publishing, poinformował prezes Zbigniew Dębicki.
Big Cheese Studio: Odnotowało 2,89 mln zł jednostkowego zysku netto w II kw. 2022 r. wobec 2,13 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.Przychody ogółem sięgnęły 5,8 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 3,19 mln zł rok wcześniej.
BoomBit: Planuje debiuty pierwszych gier w projektach play & earn, realizowanych przez BoomLand i PlayEmber, w IV kw. tego roku, poinformował prezes Marcin Olejarz. Także w IV kw. oczekiwana jest pierwsza gra w nowym projekcie BoomPick. Ponadto spółka planuje w najbliższych miesiącach kilka nowych tytułów ze swoich flagowych segmentów hyper casual i mid-core, dodał prezes.
BoomBit: Planuje kontynuację wypłacania dywidendy także z zysku za 2022 r., jeżeli nie pojawią się „istotne inicjatywy”, które wymagałyby zaangażowania kapitałowego ze strony spółki, poinformował CFO Marek Pertkiewicz.
BoomBit: Odnotował 2,27 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 3,39 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 81,92 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 70,68 mln zł rok wcześniej.
PCF Group: Otrzymał od Take-Two Interactive pismo informujące o zamiarze rozwiązania umowy produkcyjno-wydawniczej w drodze zawarcia porozumienia o jej rozwiązaniu. Umowa dotyczy „Projektu Dagger” – nowego IP z gatunku action-adventure, nad którym prace, pod kierownictwem zespołu People Can Fly w Nowym Jorku, trwają od 2 lat, podała spółka. PCF Group chce kontynuować prace tym projektem w ramach działań self-publishing.
PCF Group: Odnotował 25,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto i 29 mln zł zysku EBITDA w I poł. 2022 r. przy 90,6 mln zł przychodów, podała spółka, prezentując wstępne szacunki wyników.
Klabater: „Crossroads Inn” – flagowa produkcja spółki – po prawie trzech latach od premiery na PC i przeszło roku po udostępnieniu na XboxOne i Xbox Series X|S debiutuje na platformie Nintendo Switch. Z okazji jubileuszu studio zapowiedziało także nowy dodatek do gry na PC – „Double Wedding”, który pojawi się jeszcze w tym roku. Zespół Klabatera pracuje równolegle nad sequelem „Crossroads Inn”. W 2023 roku na rynek trafi także strategiczna i ekonomiczna gra planszowa – „Crossroads Inn: The Board Game”, która podobnie jak oryginał pozwoli graczom zarządzać rozwojem własnej karczmy.
VR Summit 2022: To wydarzenie, na którym profesjonaliści zajmujący się tworzeniem gier wirtualnej rzeczywistości spotkają się w Poznaniu 7 października br., aby dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczenia i dyskutować o najważniejszych branżowych tematach. VR Summit to nowe wydarzenie, który odbędzie się w tym roku po raz pierwszy w ramach Game Industry Conference (GIC) oraz targów Poznań Game Arena (PGA). Partnerami VR Summit 2022 są Gamedust oraz Carbon Studio.
Forever Entertainment: Rozpoczęła się kampania marketingowa gry „Magical Drop VI”. Premiera gry na platformie Nintendo Switch zaplanowana jest na zimę 2022/2023. Magical Drop VI będzie realizowany przez następujące Spółki z Grupy FE: Forever Entertainment, Storm Trident i TA Publishing SARL.
Klabater: Data premiery gry „Legend of Keepers: Career of a Dungeon Manager” została ustalona na 10 listopada 2022 r. jednocześnie na platformach konsolowych PlayStation 4/PlayStation 5 oraz Xbox One/XS.
Duality: Opublikowało szczegółowe informacje na temat rozpoczęcia prac nad „Barn Finders 2: Europa”. Gra ta to – zgodnie ze strategią spółki – projekt wysoko priorytetowy. W raporcie za II kwartał 2022 roku spółka komunikowała projekt jako Big Project.
Kool2Play: Szef studia Kool2Play Marcin Marzecki w rozmowie z ISBtech powiedział, że spółka cały czas pracuje nad „Uragun”. „Wyniki sprzedaży gry nie były zadowalające, ale słuchamy opinii graczy i ciężko pracujemy nad nowym systemem rozgrywki. Jesteśmy również w trakcie prac nad kolejnym tytułem, Friendship. Dodatkowo skupiamy się na optymalizacji kosztów Kool2Play, jednym ze sposobów, który wykorzystaliśmy, jest redukcja zatrudnienia oraz kosztów stałych” – wskazał Marzęcki. Dodał, że zakontraktowanie wydawcy, który będzie aktywnie wspierać przy sprzedaży pełnej wersji gry, jest jednym z ważniejszych zadań na najbliższy czas. „Na ten moment prowadzimy w tej kwestii zaawansowane rozmowy i mam nadzieję, że już niedługo będziemy mogli ogłosić więcej konkretów” – zaznaczył prezes studia.
The Farm 51: Deweloper udostępnił globalną wersję open beta gry „World War 3”.
Epic Games: Rozpoczął współpracę z Autodesk w celu budowania doświadczeń 3D w czasie rzeczywistym w branżach AEC.
Sony Interactive Entertainment: Darmowa aktualizacja 1.23 do gry „Gran Turismo 7” wprowadza trzy nowe samochody oraz nowe lokalizacje w trybie Scapes.
Alienware: Gamingowa marka zaprezentowała trzy nowe urządzenia: odświeżony komputer stacjonarny do gier Aurora R15, kompaktową i oferującą wiele funkcjonalności klawiaturę Tenkeyless oraz drugi monitor QD-OLED.
Źródło: ISBnews
Artykuł Tygodniowy przegląd informacji ISBtech z sektora gamingowego pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.